معاون سیاسی استاندار سمنان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت برای شهر سمنان در حال انجام است، گفت: هدف این طرح آگاهی مردم از شیوه سبک زندگی سالم است.
کد خبر: ۸۰۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 15 December 2019

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت برای سمنان در حال انجام است

به گزارش تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه اقدام هر خانه یک‌ پایگاه سلامت به عنوان طرحی آزمایشی و پایلوت برای شهرهای سمنان، قزوین و کاشان در حال انجام است، ابراز داشت: در صورت تحقق اهداف به عنوان یک طرح ملی و فراگیر در سایر شهرستان‌ها نیز ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه در طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت باید دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا با کسب نتایج مثبت شاهد اجرای استانی و ملی این برنامه باشیم، افزود: یکی از مشکلات حوزه سلامت، ناآگاهی مردم از سبک و شیوه زندگی است که می‌طلبد تا اطلاعات و آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه یافته‌های تحقیقاتی ادارات، همچون طرح مقابله با سرطان و ... باید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد، ابراز داشت: بر این اساس می‌توان برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی و کاربردی در راستای سلامت جامعه تهیه و تدوین کرد و از سویی می‌بایست آخرین گزارش فعالیت‌های کشتارگاه‌های استان نیز ارائه شود.

خجسته پور بابیان اینکه ارائه طرح تحلیل سرقت و آثار اجتماعی آن در استان سمنان به عنوان یک اقدام ارزشمند و درخور توجه تلقی می‌شود، تصریح کرد: می‌بایست با هماهنگی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، اطلاعات و نتایج این طرح پژوهشی تکمیل و ارائه و سپس در قالب طرح کار ملی، برای هر یک از دستگاه‌های مجری و همکار شرح وظایف ارائه شود تا در سایه‌سار این همکاری، شاهد افزایش امنیت و آرامش مردم باشیم.‌

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در راستای مقابله با بیماری سالک اقدامات‌خوبی را به انجام رساندند اما لازم است تا از هم‌اینک اقدامات پیشگیرانه برای سال بعد لحاظ شود که می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های مختلف در تحقق این امر بهره گرفت.‌

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار