سخنگوی وزارت امور خارجه در تبریز:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی و روابط علمی و فرهنگی با کشورهای همسایه، گفت: تبریز قابلیت تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی منطقه را دارد و تحقق این موضوع یکی از اولویت‌های مدیریت استان است.
کد خبر: ۸۰۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 13 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز (جمعه) در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه با وی در محل استانداری، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با وجود موقعیت حساس جغرافیایی و هم‌جواری با چند کشور، از امن‌ترین استان‌های کشور است.


وی با بیان اینکه مردم تبریز و آذربایجان همواره وفاداری خود را به ایران نشان داده‌اند، افزود: تبریز همواره در تحولات تاریخی، در راه دفاع از میهن، پیشگام و پیشتاز بوده و به جرات می‌توان گفت که ایران مدرن، مدیون آذربایجان است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: مردم تبریز در قضایای اخیر هم راه خود را از اغتشاش‌گران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت جدا کردند و نشان دادند که امنیت و آرامش کشور را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی استان، از فعالیت ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان خبر داد و گفت: معتقدیم که همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه باید با محوریت تبریز انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: تبریز در تاریخ پرفرازونشیب ایران همواره تاثیرگذار بوده و امروز هم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

سیدعباس موسوی با بیان اینکه توسعه روابط با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های وزارت امور خارجه است، افزود: استان آذربایجان شرقی نقش محوری در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه در شمال غرب ایران دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار