توسعه تبادلات تجاری ایران و ترکیه
شهریاری در دیدار با والی آغری ترکیه: توسعه و رونق بازارچه های مرزی مهمترین گام در رونق اقتصادی و تبادلات تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه است.
کد خبر: ۸۰۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 12 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی امروز در دیدار والی استان آغری ترکیه با اشاره به این مطلب گفت : با توجه مرزی بودن دو استان آذربایجان غربی و آغری ترکیه ظرفیتهای خوبی برای تبادلات تجاری و اقتصادی بین این دو استان وجود دارد که رونق بازارچه های مرزی نقش مهمی در این زمینه دارد.

شهریاری در ادامه با اشاره به ظرفیتهای بخش کشاورزی ، صنعتی و معدنی آذربایجان غربی گفت : این استان جزو 5 استان برتر در تنوع معدنی و پیشرو در صنایع تبدیلی کشور است و در این راستا آماده جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن و صادرات انواع محصولات کشاورزی همچون سیب ، انگور و کنسانتره به کشور ترکیه هستیم.

والی آغری ترکیه نیز در این دیدار با توجه به وجود اشتراکات مختلف بین دو کشور گفت : تجار ترکیه همواره مشتاق تجارت با ایران هستند که نیاز است در کنار رونق بازارچه مرزی بازرگان بازارچه ساری سوی پلدشت نیز جهت افزایش این تبادلات وارد چرخه فعالیت شود.

سلیمان المان در ادامه افزایش همکاریهای امنیتی ، تسهیل تردهای مرزی، ایجاد و توسعه سایر بازارچه های مرزی و تکمیل زیرساختها تجارت مرزی را از مهمترین موارد در افزایش تبادلات اقتصادی بین دو استان آذربایجان غربی و آغری ترکیه اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار