نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از‌ آن است مصرف آسپرین به مدت سه بار در هفته ریسک ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 08 December 2019

 

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از‌ آن است مصرف آسپرین به مدت سه بار در هفته ریسک ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. 

مطالعه مؤسسه ملی بهداشت (NIH) در طی پژوهش‌های اخیر دریافته، آسپرین با مبارزه با التهاب خطر ابتلا به سرطان را می‌کاهد. 

محققان این تحقیقات داده‌ها را در مورد بیش از ۱۴۰ هزار نفر در ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند؛ آنها دریافتند افرادی که آسپرین مصرف کرده‌اند، بیشتر از سرطان پروستات، روده بزرگ، معده، ریه و تخمدان زنده مانده‌اند.

آسپرین باعث کاهش التهاب می‌شود که ممکن است رشد سرطان را تقویت کند، اما کارشناسان می‌گویند این پیوند را می‌توان با سایر عوامل توضیح داد و نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد این مزایا فقط برای افرادی اعمال می‌شود که در محدوده وزن طبیعی قرار دارند. مصرف آسپرین برای افراد کم وزن و اضافه وزن هیچ تاثیری نداشته است.

مقامات بهداشتی اقدامات پیشگیرانه مانند شیوه زندگی سالم، عدم استعمال دخانیات و مصرف مواد دیگر، رژیم‌های غذایی خوب و ورزش را برای کاهش خطرات سرطان تشویق می‌کنند.

پزشکان معتقدند که ممکن است خواص ضد التهابی همان چیزی باشد که آسپرین را در پیشگیری از سرطان و کاهش خطر مرگ و میر نیز مفید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار