معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به وجود آبگرفتگی تا ۲۴ ساعت پس از بارش باران در برخی نقاط این شهر گفت: سرعت دفع آب باران به دلیل نبود شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز و استفاده از شبکه فاضلاب در مناطق مختلف اهواز متفاوت است.
کد خبر: ۸۰۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 08 December 2019

علیرضا عالیپور بیان کرد: هم اکنون در برخی خیابان های پادادشهر، خیابان شریعتی و کوی فاطمی در منطقه یک شهرداری اهواز، بخشی از خیابان های کیانپارس، وهابی ایدون و کیان آباد در منطقه ۲، خیابان های یک تا چهار کوی ملت و خیابان شهید علاف در منطقه سه اهواز با مشکل آبگرفتگی روبه رو هستیم.

وی افزود: بلوار کارگر شرقی، اطراف بوستان شقایق در شهرک برق، خیابان های شمشاد بهارستان و بخشی از خیابان های جنب اتوبان گلستان در منطقه چهار، خیابان های پردیس و میدان کارگر تا میدان کودک در مسیر جاده بقایی در منطقه پنج و کوی انقلاب در منطقه ۶ شهرداری اهواز دچار آبگرفتگی هستند.

عالیپور گفت: بلوار شهید هاشمی، بلوار فنی و حرفه ای در خیابان های یکصد دستگاه باهنر و پایانه مسافربری شرق در منطقه هشت اهواز نیز با مشکل آبگرفتگی روبه رو هستند.

وی درخصوص دلیل این آبگرفتگی ها بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به صورت مستمر شاهد بارش باران در اهواز بودیم که از شامگاه جمعه باران شدت گرفته است و با توجه به نبود شبکه دفع آب های سطحی در اهواز، آب باران باید از طریق شبکه فاضلاب دفع شود.

عالیپور گفت: شبکه فاضلاب اهواز قادر به دفع آب با تاخیر چند ساعته است به همین دلیل هنگام بارندگی شاهد آبگرفتگی معابر هستیم.

وی ادامه داد: با همکاری ایجاد شده بین فرمانداری اهواز شهرداری و شرکت آب و فاضلاب تلاش شده تا میزان آب گرفتگی ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد.

معاون شهردار اهواز بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب اهواز طبق مصوبات ستاد مدیریت بحران این کلانشهر مکلف شده تا در زمان بارندگی ایستگاه های پمپاژ را روشن نگه دارد و آب باران را به صورت بای پس به سمت رودخانه کارون هدایت کند.

وی افزود: در ماه های گذشته با افزایش تعداد پمپ ها در ایستگاه های پمپاژ و لایروبی شبکه شاهد کاهش میزان آبگرفتگی ها نسبت به فصل بارش پارسال  بودیم به طور نمونه در خیابان انقلاب و ۶۸ متری کوی علوی سرعت تخلیه آب نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

عالیپور درخصوص شدت آبگرفتگی در برخی نقاط مانند منطقه چهار و هشت شهرداری اهواز گفت،: در این ۲ منطقه، شبکه فاضلاب کشش لازم برای دفع آب های سطحی را ندارد از این رو تا ۲۴ ساعت پس از بارش نیز امکان آبگرفتگی معابر وجود دارد.

وی ادامه داد: در تمام مناطق اهواز تیم‌هایی از کارگران شهرداری وظیفه انتقال آب باران به سمت شبکه‌های فاضلاب را بر عهده دارند؛ هم اکنون ۱۵ دستگاه پمپ خودمکش سیار در سطح مناطق فعال است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز یادآور شد: اهواز شبکه دفع آب های سطحی ندارد از این رو باید با اقدامات و تمهیداتی ظرفیت شبکه فاضلاب افزایش پیدا کند که با توجه به منابع مالی محدود این روش موقت بسیار کارساز است.

وی افزود: شهرداری اهواز با توجه به طرح شورای اسلامی شهر، خود را در پرداخت بخشی از هزینه‌های لایروبی و توسعه ظرفیت شبکه دفع فاضلاب این شهر سهیم می داند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در جمع خبرنگاران گفته است: مشکل پس زدگی فاضلاب شهر اهواز علاوه بر تکمیل شبکه فاضلاب، نیازمند تکمیل شبکه جمع‌آوری آب های سطحی است که مدیریت شهری باید برای آن اقدام کند.تا هنگامی‌که شبکه جمع آوری آب های سطحی در شهر اهواز تکمیل نشود امکان پس زدگی فاضلاب پس از بارش‌های شدید به قوت خود باقی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار