معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی
نوروزی از وجود ۳۴ هزار نفر معلول در استان مرکزی خبر داد
کد خبر: ۸۰۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 04 December 2019

 

«امیر حجت نوروزی»،  ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و خدماتی به این عزیزان در هفته بزرگداشت مقام معلولین  اشاره کرد و گفت: ۳۴ هزارمعلول ذهنی و جسمی - حرکتی  در استان وجود دارد که آمار قابل توجهی است و به آنان در بخش‌های مختلف خدمات ارایه می‌شود.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی تنوعی از معلولیت‌های وجود دارد، افزود: این معلولیت‌های شامل جسمی، حرکتی، ضایع نخاعی، ذهنی، اوتیسم و سنددروم داون و سایر معلولیت‌های که در دسته بندی و طبقه بندی انواع معلولیت‌ها وجود دارد.

 

وی با توجه به اینکه دامنه حدود ۳۴ هزار نفر را در استان مرکزی معلولین تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر از این عزیزان در شهر اراک زندگی می‌کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های مختلف این سازمان در حوزه معاونت توانبخشی ادامه داد: بحث ارایه خدمات به این عزیزان از جمله افزایش خدمات حمایتی و معیشتی به خصوص اجرای مواد قانونی، قانون حمایت از افراد داری معلولیت هم در کشور و هم در استان مرکزی شاهد بودیم

 

نوروزی ارایه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی، توانمند سازی عزیزان معلول در جهت ایجاد اشتغال و هم مسکن این عزیزان و افزایش کمک‌ها و مستمری و خدمات ریالی خدمات بهزیستی به افراد دارای معلویت در کشور را از دیگر خدمات این سازمان دانست.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی همچنین به ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی برای خانوار‌های با ۲ عضو معلول اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در شاخص مذکور توانسته رتبه برتر کشور را کسب کند.

 

این مقام مسئول همچنین به وجود سه هزار و ۶۴ معلول شدید و خیلی شدید در استان مرکز اشاره کرد و افزود:این عزیزان کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند و رقم حق پرستاری از معلولان نیز به ۲ برابر و نیم افزایش یافته است.

 

نوروزی افزود: به زودی ۶ مرکز توسط بهزیستی استان شامل مرکز جسمی و حرکتی شبانه‌روزی، خانه کوچک، مرکز مدیریت در منزل در استان راه‌اندازی می‌شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار