دمای هوای مراکز استانهای کشور
هوای مازندران و کشور از امروز رو به سردی گذاشت و تا شنبه هوای بارانی خواهیم داشت و دمای هوا تا 8 درجه سرد می شود. براساس نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی از امروز فعالیت سامانه بارشی جدیدی که وارد ایران شده آغاز و موج جدیدی از بارش‌ها پایدار و فرا نرمال در سراسر کشور داریم .
کد خبر: ۸۰۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 02 December 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی وضعیت جوی تا پنج روز آینده استان مازندران و کشور را پیش بینی کرد . هوای مازندران و کشور از امروز رو به سردی گذاشت و تا شنبه هوای بارانی خواهیم داشت و دمای هوا تا 8 درجه سرد می شود .

بر اساس این گزارش، در استان‌های ساحلی خزر کاهش دما، بارش باران،‌ وزش باد و در ارتفاعات بارش برف داریم که شدت بارش‌ها در استانهای غربی کشور و سواحل غربی خزر خواهد بود.

وضعیت جوی مازندران تا شنبه آینده به این شرح است:

 سه شنبه 1398/9/12 : ابری همراه با بارندگی اواخر وقت با کاهش ناپایداری

چهارشنبه 1398/9/13 : نیمه ابری و ابری در برخی نقاط با بارش های پراکنده

پنجشنبه 1398/9/14 : ابری همراه با بارندگی

جمعه 1398/9/15 : ابری همراه با بارندگی

شنبه 1398/9/16 : ابری همراه با بارندگی

بازگشت سرما و باران به کشور و مازندران + عکس
 

کارشناسان سازمان هواشناسی با استفاده از اطلاعات موجود نقشه‌های ماهواره‌ای پیش بینی می‌کنند از اواسط امروز دوشنبه یازدهم آذرماه موج تازه بارش‌های پایدار پاییزی در کشور آغاز می‌شود و نوار غربی و مرکزی کشور متاثر از این شرایط خواهند بود. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که بیشتر نقاط کشورمان از اوایل امروز رفته رفته کاهش دما را تجربه می‌کنند به صورتی که بعضا این کاهش چشمگیر و تا 7 درجه سانتی‌گراد است. نکته جالب این است که کاهش دما که همراه با بارش‌های پاییزی است در نقاط مرتفع شمالغربی ایران باعث بارش تگرگ می‌شود.

همانطور که اداره کل هواشناسی مازندران در روز‌های گذشته پیش بینی کرده بود بارش باران همراه با وزش باد و کاهش دما از بعد از ظهر امروز، استان را فرا گرفت.
بارش‌ها از سمت غربی استان و از شهر‌های رامسر، تنکابن و نوشهر آغاز شد و کم کم به مناطق مرکزی و شرق استان رسید.
بارش باران از ساعتی قبل در شهرستان ساری هم آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
آبگرفتگی معابر بویژه در نیمه غربی، افزایش حجم آب رودخانه‌ها در استان، مه آلود بودن، کاهش دید و لغزندگی محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.
به پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، این سامانه بارشی که در مناطق کوهستانی همراه با بارش برف است تا فردا شب در استان ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه وارد مازندران خواهد شد.

 در ضمن معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران اظهار داشت: زمان فعالیت سامانه بارشی دیگری از روز پنجشنبه ۱۴ آذر تا بامداد شنبه بوده که پیامد آن بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

اسدی ادامه داد: لازم به‌ذکر است با توجه به فاصله زمانی سامانه بارشی دوم ممکن است تغییراتی داشته باشد که در این صورت تغییرات احتمالی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران در روز یک‏شنبه ۱۰ آذر صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم است.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: در روز دوشنبه ۱۱ آذر اسمان استان نیمه ابری از بعدازظهر ابری همراه با بارش باران(در ارتفاعات با بارش باران و برف) کاهش دما و وزش باد و در روز سه‎شنبه ۱۲ آذر ابری همراه با بارندگی(در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف) و کاهش دما خواهد بود.

اسدی بیان کرد: در روز چهارشنبه ۱۳ آذر آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما از اواخر وقت با افزایش ابر و پنج‌شنبه ۱۴ آذر نیمه ابری به‌تدریج ابری از سمت غرب مازندران همراه با بارندگی (در ارتفاعات با بارش باران و برف) کاهش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در روز جمعه ۱۵ آذر هوا ابری همراه با بارندگی (در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف) کاهش دما و وزش باد است.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران یادآور شد: قابل توجه باغداران عزیز، طی ده روز آینده سرمایی که به مرکبات آسیب بزند، نخواهیم داشت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار