واکنش رئیس اتاق اصناف به ادعای شهرداری کرمان:
با وجود تاکیدات دولت مبنی بر عدم افزایش نرخ کرایه‌‌‌ها، برخی آژانس‌ها در شهر کرمان در پی افزایش قیمت بنزین، نرخ کرایه‌ی خود را زیاد کرده‌اند. در این‌باره، معاون پشتیبانی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان  چند روز پیش به «فردای‌کرمان» گفت که این افزایش نرخ مربوط به آژانس‌هایی است که از اتحادیه صنف تاکسی‌ها مجوز دارند وگرنه آژانس‌های تحت‌پوشش شهرداری هیچ افزایشی نداشته‌اند. محمد مهدی‌نژاد همچنین تاکید کرد که نظارت شدیدی بر کرایه‌ها دارند و چنانچه تخلفی ببینند تذکر و اخطار می‌دهند. متن اظهارات مهدی‌نژاد را اینجا بخوانید: «استانداری به افزایش کرایۀ آژانس‌های صنفی ورود کند».
کد خبر: ۸۰۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳ 28 November 2019

به گزارش تابناک کرمان یوسف جعفری، رئیس اتاق اصناف کرمان در روز چهارشنبه، ششم آذرماه، در گفت‌وگو با «فردای‌کرمان» این ادعای شهرداری را نپذیرفت و تصریح کرد: «اگر افزایشی بوده، اتفاقا عکس این‌که گفتند اتفاق افتاده است و این، آژانس‌های تحت‌پوشش شهرداری کرمان هستند که اقدام به افزایش نرخ کرایه کرده‌اند».

آژانس‌های تحت‌پوشش شهرداری کرایه را افزایش داده‌اند / دولت نرخ کرایه را اصلاح کند

وی بیان کرد: «ما نظارتی بر نرخ کرایه‌ی آژانس‌هایی که تحت‌پوشش شهرداری هستند نداریم ولی به آژانس‌هایی که تحت پوشش اتحادیه صنف هستند اعلام کردیم با وجود افزایش قیمت بنزین، افزایشی در نرخ کرایه‌ها نداشته باشند و با وجود این‌که حق دارند کرایه را افزایش دهند ولی گفتیم گران نکنند و با جدیت هم بر نرخ‌ها نظارت می‌کنیم».

او در عین‌حال اظهار کرد: «به‌هر حال نرخ بنزین از هزار تومان به یک‌هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و افزایشی معادل این ۵۰۰ تومان باید در نرخ کرایه‌ها اتفاق بیفتد و این، حق رانندگان آژانس و وانت‌بارهاست که نرخ را زیاد کنند ولی با وجود این و در پی تاکیدی که دولت داشته که قیمت‌ها نباید تغییر کند، ما نظارت جدی انجام می‌دهیم و اجازه‌ی افزایش نرخ را نداده‌ایم». جعفری افزود: «آژانس‌های تحت‌پوشش اتحادیه هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند و اگر این اتفاق موردی افتاده باشد حتما برخورد می‌کنیم».

وی ادامه داد: «ما داریم نرخ‌ها را کنترل می‌کنیم اما رانندگان به‌هر حال بنزین را ۵۰۰ تومان بیش‌تر از قبل می‌خرند و باید به همین نسبت کرایه‌شان هم زیاد شود».

رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: «در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار استان که چند روز پیش برگزار شد این موضوع را خدمت استاندار محترم گفتم که درصدی افزایش برای نرخ کرایه‌های آژانس‌ها و وانت‌بارها طبیعی است و باید اتفاق بیفتد اما بهتر است خود دولت، واقع‌بینانه وضعیت را برررسی و قیمت واقعی کرایه را اعلام کند چرا که در شرایط فعلی، برخی دارند متاسفانه سوء‌استفاده می‌کنند و افزایش بیش از حد در کرایه‌ها اعمال می‌کنند».

جعفری با بیان این‌که دولت باید به‌طور دقیق بررسی کند این ۵۰۰ تومان افزایش نرخ بنزین چه تاثیری بر نرخ کرایه‌ها دارد و همین حد از تاثیر را بر نرخ‌ها اعمال کند، اظهار کرد: «اگر دولت این افزایش را که به نظر من حداکثر تا ۱۰ درصد است را اعلام کند و بعد بر این نرخ نظارت کند هم رانندگان و هم مردم تکلیف خود را می‌دانند».

وی با بیان این‌که ما تا اینجا نرخ کرایه‌ها را کنترل کرده‌ایم، افزود: «ولی نهایت تا یک دوره‌ی زمانی کوتاه می‌توان نرخ را کنترل کرد و هرچه نرخ دیرتر اصلاح شود مردم بیش‌تر ضرر می‌بینند».

رئیس اتاق اصناف کرمان در پاسخ به این پرسش که پاسخ استاندار به این پیشنهاد شما چه بوده است؟ گفت: «گفتند که از تهران استعلام می‌گیرند اما من گفتم که به‌جای استعلام، این مسئله را به دولت پیشنهاد دهند چرا که با یک حساب سرانگشتی هم می‌توان دریافت درصدی از افزایش در نرخ کرایه‌ها حق رانندگان است».

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید چند درصد افزایش باید اتفاق بیفتد؟ اظهار کرد: «هنوز این را برآورد نکردم ولی فکر می‌کنم حداکثر ۱۰ درصد در کرایه‌ها باید افزایش ایجاد شود». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار