مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که کیفیت هوا در بیشترشهرستان‌های این استان برای گروه‌های حساس ناسالم است.
کد خبر: ۸۰۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 26 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فردین حکیمی گفت:‌ بر اساس جدیدترین گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان البرز در ساعت ۸:۰۶ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های کرج،‌ ساوجبلاغ، فردیس و نظرآباد در حالت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این شاخص در این شهرستان ها به ترتیب بر روی اعداد ۱۰۱، ۱۲۳، ۱۱۲ و ۱۱۵ است.

در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز که شامگاه گذشته در استانداری البرز برگزار شد، مقرر شد تا  از هر نوع فعالیت بدنی و ورزش به ویژه برای دانش آموزان در فضای باز خودداری شود.

همچنین در این نشست علی درویش پور، معاون استاندار البرز از شهرداری‌ها نیز خواست به منظور پیشگیری از افزایش آلایندگی‌ها فردا از اجرای پروژه‌های عمرانی که منجر به آلودگی هوا می‌شود و سوزاندن ضایعات فضای سبز شهری نیز خودداری کنند.

وی از پلیس راهور نیز خواست با خودروهای دودزا و آلاینده برخورد شدیدتری داشته باشند و همچنین صنایع دارای آلایندگی شدید در شهرک صنعتی شهرستان اشتهارد نیز طی ۲ روز آینده باید فعالیت خود را تعطیل و یا ساعات کاری را کاهش دهند.

درویش پور از فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز خواست که طی اطلاعیه‌ای از فعالیت معادن شن و ماسه این شهرستان در ۲ روز آینده جلوگیری کند.

بر اساس نقشه‌های مرکز هواشناسی استان البرز تا روز پنجشنبه هوای استان پایدار بوده و در این مدت با وجود کاهش سرعت وزش باد، روند آلاینده های جوی نوساناتی خواهد داشت اما غلظت این آلاینده‌ها از ۱۵۰ گذر نخواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به گروه های حساس توصیه کرد با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی، افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است که پنج ایستگاه در دست تعمیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار