کد خبر: ۷۹۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ 24 November 2019
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شرایط آبی سه استان هم‌جوار ما که آب پشت سه سد کارون، کرخه و دز را تأمین می کنند، چندان مناسب نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از مهر، محمد سبزه زاری ظهر امروز در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان اظهار کرد: همانطور که قبلاً پیش بینی شده بود و گفته بودیم وضعیت بارندگی در خوزستان در آبان ماه امسال فراتر از  نرمال بود.
وی افزود: تا امروز ۴۷ میلی‌متر بارندگی در کل پهنه خوزستان داشتیم که نسبت به درازمدت ۲۵ درصد افزایش بارندگی داشتیم.
مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: جای تأسف دارد که استان‌های هم‌جوار خوزستان که تأمین ‌کننده آب پشت سدهای خوزستان هستند، وضعیت مناسبی ندارند.
سبزه زاری گفت: برای مثال ایلام نسبت به درازمدت ۵۰ درصد و لرستان نسبت به درازمدت منفی ۲۰ درصد کاهش داشته اند.
وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دراز مدت تاکنون ۲۶ درصد افزایش آب پشت سد دارد و چهارمحال و بختیاری وضعیت خوبی ندارد و منفی ۴۳ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: شرایط آبی سه استان هم‌جوار ما که آب پشت سه سد کارون، کرخه و دز را تأمین می کنند، چندان مناسب نیست؛ البته وضعیت کهگیلویه و بویراحمد مناسب است.
وی ادامه داد:  پیش بینی وضعیت بارندگی و شرایط آب و هوایی استان در آخر این هفته به دلیل قطعی اینترنت چندان دقیق نیست و نقشه‌های چندان دقیقی از وضعیت آب و هوایی استان نداریم.
سبزه زاری گفت: تا ۱۵ آذرماه انتظار بارندگی‌ها ادامه دارد اما از آن به بعد شاهد کاهش بارندگی‌ها در استان خواهیم بود و از دی ماه بارندگی‌ها کاهش پیدا می کند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: با این نقشه‌های مقیاس بلندی که داریم، شرایط محلی استان را نمی توان در آن پیش بینی کرد اما انتظار داریم بارندگی‌ها استان‌های لرستان و ایلام را در برگیرد و شرایط سدهای ما را بهتر کنند.
وی عنوان کرد: بارندگی این هفته همه استان را درگیر خواهد کرد و قلعه خواجه مسجد سلیمان یکی از کانون‌های بارش در استان خواهد بود و فردا هم احتمال بارش به صورت پراکنده در استان وجود دارد که البته چندان قوی نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار