کد خبر: ۷۹۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 20 November 2019
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌و بویراحمد از دستگیری خواهر شوهری که به قصد انتقام‌جویی از زن برادر خود، اقدام به توهین و فحاشی بر علیه وی در شبکه‌ اجتماعی واتس آپ کرده بود، خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد روح الله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌و بویراحمد در تشریح این خبر اظهار کرد: خانمی با هویت معلوم، به این پلیس مراجعه و اعلام کرد شخصی ناشناس از طریق فضای مجازی ضمن توهین و فحاشی به اینجانب برایم مزاحمت ایجاد کرده است که سبب هتک حیثیت من بین دوستان و آشنایانم شده است، لذا موضوع پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، فردی که مرتکب این عمل شده بود شناسایی و طبق دستور مقام قضایی به این پلیس فراخوانده شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از اقدامات صورت گرفته توسط افسران این پلیس، متهم که خواهر شوهر شاکیه بود با توجه به ارائه مستندات ضمن اقرار به جرم ، انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی به علت مشکلات خانوادگی با شاکیه عنوان کرد.
سرگرد شهبازی‌پور با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم بوده که مطابق قانون‌، جرم بوده و دارای مجازات می‌باشد. بنابراین با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.
این مقام مسئول یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار