نتانیاهو از بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی و سفید و آوریگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل بیتنا خواست در تشکیل کابینه ائتلافی برای ضمیمه کردن دره اردن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین به او بپیوندند.
کد خبر: ۷۹۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 20 November 2019

درخواست نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی در اسرائیل

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی و سفید و آوریگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل بیتنا خواست در تشکیل کابینه ائتلافی برای ایمن نگاه داشتن این رژیم و ضمیمه کردن دره اردن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین به او بپیوندند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «من از گانتز و لیبرمن خواستم یک دولت ائتلافی فراگیر برای ایمن نگاه داشتن اسرائیل و انضمام دره اردن تشکیل دهیم.»

این در حالی است که رئیس رژیم صهیونیستی از رهبر دو حزب اصلی صهیونیست خواست اختلافات خود را کنار بگذارند و کابینه را هر چه سریعتر تشکیل دهند.

 

بر این اساس، رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتز، رهبر حزب آبی و سفید خواست با کنار گذاشتن اختلافات خود، برای تشکیل کابینه به توافق برسند.

وی تاکید کرد: با کنار گذاشتن اختلافات، کابینه جدید را تشکیل دهید. تشکیل کابینه جدید باید اولویت احزاب سیاسی باشد.

حزب آبی و سفید توانست در انتخابات کنست ۳۳ کرسی بدست بیاورد. حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز ۳۲ کرسی بدست آورد. پس از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، بنی گانتز مسئول تشکیل کابینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار