همزمان با روز چهارشنبه؛
نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که همزمان با روز چهارشنبه، با استقرار سامانه کم‌فشار برودتی، بارش برف و باران و همچنین سیلاب و سرمازدگی در اقصی نقاط استان سمنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۹۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 20 November 2019
تداوم بارش برف و باران در سمنان/مردم مراقب سیلاب و سرمازدگی باشند

به گزارش تابناک سمنان: نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم‌فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان شده و تا پایان هفته نیز در اقصی نقاط استان باقی خواهد ماند ماحصل ورود این سامانه کاهش پنج الی ۹ درجه‌ای دمای هوا و همچنین بارش برف و باران است.

کاهش دما، بارش برف و باران، کولاک و همچنین مه‌گرفتگی در ارتفاعات پدیده‌های غالب جوی امروز چهارشنبه هستند همچنین درباره کاهش شدید دما به کشاورزان هشدار داده‌شده است.

عبور دماسنج‌ها از صفر

هم‌زمان با روز چهارشنبه دمای بیشتر شهرهای استان سمنان در کمینه به زیر صفر می‌رسد که این امر می‌تواند یخ‌زدگی معابر و جاده‌ها به‌خصوص در ارتفاعات و همچنین یخ‌زدگی باغات و مزارع را در پی داشته باشد. امکان بروز سیل و آب‌گرفتگی در معابر شهری و راه‌های استان سمنان نیز به‌صورت جدی وجود دارد، همچنین رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی رادارند باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

مرکز استان سمنان تنها شهرستان دیار قومس است که آسمانی آفتابی دارد اما دمای هوا شش درجه بالای صفر است و پیش‌بینی هواشناسی برای ساعات و روزهای آتی بارش برف و باران است.

دمای هوای شاهرود در این روز ابری چهار درجه بالای صفر است و برای ادامه امروز و فردای این شهرستان بارش برف و باران و برودت هوا پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای این بزرگ‌ترین شهرستان دیار قومس۹ و سه درجه بالای صفر است که فردا به شش درجه بالای صفر و صفر کاهش پیدا خواهد کرد.

روز سرد دامغان و شهمیرزاد

دامغانی‌ها نیز روز ابری سردی را با دمای هوای شش درجه بالای صفر آغاز کرده‌اند و برای ادامه روز و همچنین فردا، آب‌گرفتگی معابر، بارش برف و باران و همچنین لغزندگی جاده‌ها به‌خصوص در شمال این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

برای فردا نیز بارش برف و باران در دامغان پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دمای هوای دیار صددروازه هم‌زمان با روز پنج‌شنبه پنج و سه درجه بالای صفر خواهد بود، بیشینه و کمینه دمای هوا در روز جمعه نیز شش درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر است.

امکان یخ زدگی، سیلاب و بارش برف

درنهایت باید گفت هوای اقصی نقاط استان سمنان طی امروز، فردا و روز جمعه کاهش محسوسی پیدا می‌کند و ازآنجاکه امروز شاهد بارش برف و باران در استان هستیم امکان یخ‌زدگی و لغزندگی معابر، کاهش دید و بارش برف در گردنه‌ها و محورهای مرتفع و همچنین سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی در کنار بروز سیلاب‌ها و روان آب‌ها در شهرها و روستاها وجود دارد.

شرایط ناپایدار جوی تا روز جمعه همچنان ادامه خواهد داشت. هم‌اکنون شهمیرزاد با سه درجه زیر صفر سردترین و سمنان با شش درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان سمنان هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار