کد خبر: ۷۹۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 17 November 2019
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشت گیاهان دارویی در ۳ هزار هکتار اراضی استان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد آن با مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی انجام شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از یاسوج، غلامحسین حکمتیان‌ اصل با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی در ۳ هزار هکتار اراضی استان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است یک هزار و ۸۰۰ هکتار آن با مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی انجام شده است.
وی با بیان این‌که از ظرفیت عشایر در راستای کشت گیاهان دارویی استفاد می‌شود، افزود: بذر و نهال‌ها را به صورت مجانی برای کاشت در اختیار مردم و تشکل‌ها قرار می‌دهیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و تعامل عشایر نیز در فصل بذرکاری از دیگر برنامه های این نهاد است.
حکمتیان اصل به اقدامات منابع طبیعی استان در راستای کنترل آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی آتش سوزی در یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار هکتار اراضی را در استان داشته‌ایم که خوشبختانه آتش‌سوزی‌ها در ۷۶۰ هکتار کنترل شد.
وی خاطرنشان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد برای هر ۲۰ هزار هکتار یک قرق‌بان داریم جمعا این نهاد ۷۲ قرق‌بان دارد که از یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار عرصه ملی کهگیلویه و بویراحمد حفاظت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار