معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در وفور کالا هستیم و دلیلی ندارد با افزایش قیمت بنزین، افزایشی در قیمت دیگر کالاها و خدمات داشته باشیم.
کد خبر: ۷۹۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 17 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هدایت حاتمی در جلسه امروز (26 آبان) ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه با اشاره به افزایشی که در قیمت بنزین اعمال شده، افزود: این تصمیم مصوبه سران سه قوه بوده که به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده و همه باید به آن احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه این تصمیم از ابعاد مختلف اجتناب‌ناپذیر بود، ادامه داد: تخصیص این حجم از یارانه به بنزین به اسراف، آلودگی هوا و ... دامن می‌زد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: اختصاص یارانه زیاد به بنزین، به نوعی گرفتن پول از جیب طبقه ضعیف جامعه و دادن آن به طبقه مرفه جامعه بود، از همین رو دولت با اجرای این طرح بنا دارد حداقل هفت یا هشت دهک جامعه را از طریق پرداخت کمک معیشتی پوشش دهد.

حاتمی افرادی که دست به تخریب اموال عمومی می‌زنند را غیرقابل بخشش دانست و عنوان کرد: اگرچه چند صدایی در جامعه هیچ اشکالی ندارد، اما نمی‌توانیم اجازه بدهیم 100 یا 200 نفر اراذل و اوباش امنیت را مختل کنند و به اموال خسارت بزنند.

وی اظهار کرد: مشخص است این افراد سازماندهی شده و آموزش دیده‌اند و شیوه عملکرد آنها در تمام کشور نیز به یک شکل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه انسجام اجتماعی را در چنین شرایطی ضروری خواند و یادآوری کرد: برخی افراد با درک نادرست از مقتضیات زمان اظهارنظرهایی کردند که به تشویش اذهان عمومی و هیجانات دامن زد که چنین اقداماتی نباید صورت بگیرد.

حاتمی از رسانه‌ها نیز خواست افکار عمومی را قانع و آنها را از فواید این طرح با خبر کنند و گفت: متاسفانه در این شرایط برخی رسانه‌ها به تحریک مردم دامن زدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه هرگونه افزایش قیمت را به دلیل اصلاح قیمت بنزین غیرقابل پذیرش خواند و گفت: دلیلی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد، چون نسبت اثرگذاری بنزین در بخش تولید کالا و خدمات بسیار کمتر از سایر سوخت‌ها مانند گاز و گازوئیل است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در وفور انواع کالاها از جمله گوشت، مرغ، شکر، میوه و... هستیم، افزود: ذخایر خوبی هم برای زمانِ نیاز داریم و برای برخی کالاها نیز اصلا نیازی به ذخیره وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های صنفی خواست برای جلوگیری از هرگونه تخلف نظارت‌ها را بیشتر کنند و گفت: جلوگیری از افزایش قیمت‌ها صرفا با تعامل میسر است و با ضرب و زور نمی‌شود.

حاتمی اظهار کرد: تعزیرات حکومتی هم باید شعبه ویژه ای برای این منظور در نظر بگیرد و به تخلفات در زمان کوتاهی رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به قطعی اینترنت و اینکه آرد مورد نیاز خبازی‌ها به شیوه اینترنتی تامین می‌شود، گفت: تا زمانی‌که این مشکل رفع شود باید کارهای توزیع آرد به صورت آفلاین انجام شود.

حاتمی بر لزوم حمایت از تاکسیرانان و تامین لاستیک با قیمت مناسب برای آنها نیز تاکید کرد و افزود: مکاتبات لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: سوخت مورد نیاز خودروها و مردم نیز باید تامین شود.

در انتهای جلسه دستگاه‌های مختلف گزارشی از وضعیت کالاها و خدمات و قیمت آنها در بازار ارائه کردند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار