العهد در گزارشی ضمن بررسی تحولات اخیر در نوار غزه اعلام کرد پس از بالا گرفتن درگیری‌ها و در پی آن اعلام آتش‌بس اکنون آرامش بر این منطقه حاکم است.
کد خبر: ۷۹۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 17 November 2019

العهد: آرامش محتاطانه‌ای بر غزه حاکم شده است

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، پس از حمله صبح امروز جنگنده‌های اسرائیلی به مواضع گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) آرامش محتاطانه‌ای بر غزه حاکم شد.

این در حالی است که چند ساعت قبل از حملات هوایی جدید به مواضع گردان‌های القدس، ارتش اشغالگر مدعی شد سامانه گنبد آهنین دو راکت را که از نوار غزه به سوی شهرک‌های نزدیک نوار غزه پرتاب شده بود، خنثی کرد. ارتش اشغالگر مدعی شد از زمانی که آتش بس برقرار شد شش راکت دیگر پرتاب شده است.

«خالد الازبط» سخنگوی جنبش مقاومت مردمی گفت: تنها چیزی که تضمین‌کننده ادامه آتش‌بس بین مقاومت فلسطینی و (رژیم) اشغالگر اسرائیل است تفنگ‌های مقاومت است. وی تاکید کرد مقاومت با آمادگی کامل اوضاع را در میدان زیر نظر دارد.

الازبط در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی «العهد» گفت: «ما میزان پایبندی اشغالگران را به شروط آتش‌بس زیر نظر داریم. این شروط تعرض نکردن به غیرنظامیان، توقف کامل هر نوع تجاوزگری و آغاز اقدامات برای شکستن محاصره نوار غزه است».

وی اعلام کرد: در صورتی که اشغالگران توافق آتش‌بس را نقض کنند، مقاومت توافق را لغو و با انواع سلاح‌ها به سوی مناطق و شهرک‌های اشغالگران حمله خواهد کرد. وی افزود نظامیان اشغالگر در تیر رس مقاومت قرار دارند.

الازبط درباره حمله به غیرنظامیان گفت: این امر نشان دهنده شکست اشغالگران در عرصه اطلاعاتی و امنیتی برای دستیابی به بانک اهداف سران مقاومت است به همین دلیل اشغالگران تلاش می‌کنند تجاوزشان را با یک پیروزی توهمی از طریق ریختن خون کودکان، زنان و سالخوردگان توجیه کنند. وی در ادامه تاکید کرد: «به همین دلیل یکی از اولویت‌های مقاومت حفاظت از غیرنظامیان است و آن‌ها خط قرمز ما به شمار می‌روند و اگر این خط قرمز نقض شود سخن گفتن از آرامش دیگر بیهوده خواهد بود و اشغالگر باید پیامد‌های حمله به غیرنظامیان را تحمل کند».

در پی اقدام ظالمانه و متخاصمانه صهیونیست‌ها در ترور یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی درگیری‌هایی در نوار غزه آغاز شد و پس از بالاگرفتن حملات و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به صهیونیست‌ها، رژیم اشغالگر با پذیرش شروط مقاومت با آتش‌بس موافقت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار