محققان یک شرکت دانش‌بنیان سامانه بومی برای امن‌سازی شبکه تولید کردند. این سامانه امنیت ساز شبکه سرویس‌های امنیتی مختلف از قبیل احراز اصالت چندعاملی کاربران، کنترل دسترسی، محرمانگی و صحت اطلاعات مبادله شده، تحلیل ترافیک و قابلیت دسترسی بالا را به‌صورت شفاف ارائه می‌کند.
کد خبر: ۷۹۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 17 November 2019

معاون مالی، اداری یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان  اظهار کرد: این سامانه که مورد نیاز سرورهای سازمانی برای امنیت شبکه است، با نام سرور امن‌ساز زیرساخت شبکه (کیهان) به‌عنوان دروازه ورودی، برای کنترل دسترسی به سرورهای حیاتی سازمان به کار برده می‌شود.

علیرضا تابان فر تصریح کرد: اگر کسی در هر نقطه‌ای داخل یا خارج از سازمان بخواهد به سرورها دسترسی یابد، احراز هویت شده و صحت فرد موردبررسی قرار می‌گیرد. با مجاز شناخته شدن فرد امکان ورود به سرور سازمان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کاربردی این محصول، گفت: سامانه امن ساز شبکه کیهان تقریباً در اکثر نقاط کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد و در سازمان‌های مختلفی مانند سازمان ثبت، بانک‌ها، ایرانسل، همراه اول و تمام دفاتر خدمات تلفن ثابت و همراه بکار برده می‌شود، تا به مراکز در تهران و سایر شهرها اتصال یابند.

معاون مالی، اداری شرکت فناور پیام پرداز درباره نمونه‌های مشابه این محصول، خاطرنشان کرد: این محصول مشابه خارجی دارد، اما امنیت داخل را نمی‌توان به خارج سپرد. بسیاری از سازمان‌ها برای تأمین امنیت ترجیح به استفاده از نمونه‌های بومی دارند. در میان مشابهات داخلی, این محصول برای نخستین بار در کشور و با بالاترین کیفیت این ارائه شده است.

تابان فر به معرفی محصول دیگر این شرکت دانش‌بنیان پرداخت گفت: محصول "پایش امنیت" بحث مانیتورینگ و تحلیل ورود شبکه‌ای به‌کل سازمان را دنبال می‌کند. یعنی هر تراکنشی که وارد سازمان می‌شود را پیمایش کرده و در صورت ایجاد حملاتی به سازمان اخطار می‌دهد. این محصول نیز در سطح وسیع در حال فروش و ورود به بازار است.

وی در ادامه با  معرفی "رایمون" به‌عنوان یکی دیگر از محصولات این شرکت دانش‌بنیان، توضیح داد: برخی از سازمان‌ها خدمات پشتیبانی سرورهای خود را به یک شرکت غیر خود برای سرویس و نگهداری  واگذار می‌کنند. برای اطلاع مدیران سازمان‌ها از فعالیت‌های شرکت‌های ناظر خدماتی، رایمون وارد کار شده و از تمام فعالیت‌های آن شرکت ثالث فیلم‌برداری می‌کند تا ضمن نظارت بر نحوه کار، امنیت سازمانی نیز برقرار شود.

تابان فر اضافه کرد: بودجه‌های دولتی و سازمان‌ها کاهش‌یافته و ما نیز مانند تمام شرکت‌ها دچار برخی مشکلات شده‌ایم و حجم تولیدات به نسبت گذشته کمتر است، اما به لطف خدا با مشکل جدی روبه‌رو نیستیم. امیدوارم بتوانیم پا به عرصه صادرات گذاشته و تولیدات را روزبه‌روز افزایش دهیم.

وی سامانه حفاظت وکنترل اسناد سازمان (رایان) را دیگر محصول این شرکت معرفی کرد و گفت: حفاظت از مدارک و اسناد مهم سازمانی همواره یکی از نگرانی‌های مدیران سازمان‌ها بوده است. از یک طرف اسناد سازمان باید در اختیار کارکنان قرارگیرد تا آنها بتوانند فعالیت‌های روزانه خود را به انجام برسانند و از سویی دیگر با دسترسی کارکنان به اسناد سازمان، امکان نشر بعضی از اطلاعات سازمان به صورت عمدی یا سهوی وجود دارد.

تابان فر افزود: سامانه رایان راهکاری است که برای مدیریت حقوق دیجیتالی (Digital Rights Management) ارائه شده تا ضمن عملکرد شفاف از دید کاربر و بدون نیاز به تغییر در فرآیندهای سازمانی، سطح امنیت بالایی را برای اسناد و مدارک سازمان فراهم ‌آورد.

مدیر اداری مالی این شرکت دانش بنیان در مورد مزایای استفاده از سامانه رایان تصریح کرد: استفاده امن از اسناد داخل سازمان، عملکرد کاملا شفاف از دید کاربران، رتامین کامل امنیت اسناد خارج شده از سازمان و امکان استفاده از الگوریتمهای رمز اختصاصی از مزایای این سیستم است.

شرکت فناور پیام پرداز از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان درزمینهٔ امنیت اطلاعات و ارتباطات است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار