کد خبر: ۷۹۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 17 November 2019

ایرنا- حضرت آیت الله خامنه ای صبح روز یکشنبه در ابتدای درس خارج فقه درباره مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت فرمودند: قبل از اینکه بحث را شروع بکنیم من عرض بکنم که در این یکی دو روز حوادثی به دنبال مصوبه سران کشور، سران قوا اتفاق افتاد. ؛ دیشب پریشب در برخی از شهرهای کشور متاسفانه مشکلاتی هم درست شد تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شد از این کارها هم در این یکی دو روزه شد. چند نکته را باید توجه داشت اولا وقتی یک چیزی مصوبه سران کشور هست آدم باید با چشم خوش بینی به‌آن نگاه کند. بنده در این کار سررشته ندارم، یعنی تخصص این کار را ندارم گفتم به همه‌ آقایان چون نظرات کارشناس‌ها هم در این قضیه بنزین مختلف است.
ایشان اضافه کردند: بعضی‌ها آن را لازم و واجب می دانند بعضی‌ها مضر می‌دانند بنابراین من هم که صاحب نظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحب نظر نیستم لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت می کنم. من این را گفتم، حمایت هم می‌کنم.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: سران قوا به پشتوانه کارشناسی تصمیمی برای کشور گرفتهاند، باید به آن تصمیم عمل شود؛ این یک نکته. نکته دوم اینکه یقینا بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران و یا ناراحت می‌شوند و یا به ضرر ایشان است و یا خیال می کنند به ضررشان است. به هر تقدیر ناراضی می شوندلکن‌ آتش زدن به فلان بانک این کار مردم نیست کار اشرار است؛ کار اشرار است این را باید توجه داشت.
ایشان خاطرنشان کردند: در یک چنین حوادثی معمولا اشرار، کینه ورزان، انسان‌های ناباب وارد میدان می شوند گاهی بعضی از جوان‌ها هم از روی هیجان با اینها همراهی می کنند و این جور مفاسد را به بار می آورند. این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمی‌کند جز اینکه علاوه بر هر مشکلی که هست ناامنی را هم اضافه می‌کند.
رهبر انقلاب افزودند: نا امنی بزرگترین مصیبت برای هر کشور و جامعه ای است آنها قصدشان این است شما ملاحظه کنید در این دو روز یعنی دو شب و یک روزی که از این قضایا گذشته همه مراکز شرارت دنیا علیه ما این کارها را تشویق کرده اند، از خانواده منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتبا در فضای مجازی و در جاهای دیگر تشویق و ترغیب می کنند که این شرارت‌ها انجام بگیرد.
حضرت آیت الله خامنهای تصریح کردند: هیچ کس به این اشرار کمک نکند. هیچ انسان عاقل و شایسته ای که به کشور خودش علاقه‌مند است و به زندگی راحت خودش علاقه‌مند است به اینها نباید کمک کند اینها اشرارند این کارها کار مردم معمولی نیست. مسئولین هم البته دقت و مواظبت کنند هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند حالا من دیروز دیدم در تلویزیون که بعضی از مسئولین محترم‌ آمدند و گفتند که ما مراقبیم این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشود.
رهبر انقلاب اسلامی فرموند: بله این مهم است چون الان گرانی هست بنا باشد باز اضافه بشود گرانی این برای مردم خیلی مشکلات درست می کند. باید مراقبت کنند مسئولین حفظ امنیت کشور هم به وظایفشان عمل کنند.
ایشان افزودند مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت و آگاهی خودشان را نشان دادند بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه کیست و چگونه است. این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن دعوا کردن و نا امنی ایجاد کردن مال چه کسی است. این را بفهمند و توجه کنند که می‌فهمند و ملتفتند و از اینها فاصله بگیرند. این توصیه ماست و مسئولین کشور هم به وظایفشان به طور جدی عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار