دادستان دالاهو، با لواسان غرب خواندن ریجاب، به دلیل وجود باغات آباد و سرسبز وسیع در منطقه، در خصوص تغییرکاربری باغات و ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه تذکر جدیداد.
کد خبر: ۷۹۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 17 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، مراسم هفته وحدت، با حضور گسترده و پررنگ مردم مومن ریجاب در مسجد امام شافعی رضی‌الله عنه این شهر به‌صورت باشکوهی برگزار شد.‌

دادستان دالاهو ضمن تبرک میلاد مسعود رسول اکرم (ص)و هفته وحدت به مسلمین جهان و حاضران در مراسم، اظهار داشت: در دین مبین اسلام آن‌قدر اشتراکات دینی و اعتقادی بین برادران و خواهران مسلمان اهل تشیع و تسنن وجود دارد که جایی برای پرداختن به اختلافات حسب ظاهر، باقی نمی‌ماند و از دل موارد به ظاهر اختلافی گلبانگ وحدت سر داده، استدلال به وجود و نیز ایجاد وحدت کرده است.

صادقی، توحید، نبوت و معاد را به عنوان اصول دین، از مصادیق اصلی و پایه‌ای وحدت شیعه و سنی خواند، و عناوین دیگری از جمله، قرآن مجید،کعبه و قبله واحد، نماز به عنوان نماد دین و روزه به‌عنوان تمرین تقوی،اعیاد متعدد مشترک مسلمین، فرهنگ شهادت و ایثار، حج، مسجد، نماز جمعه و جماعت، دفاع از مظلوم و ستیز با ظالم و... را با اشاره به آیات متعددی از قران و سیره پیامبر و بزرگان دین، به‌عنوان مصادیق عینی و اعتقادی در ایجاد زمینه وحدت بین مسلمین بیان کرد.

وی افزود: باید با استناد به اشتراکات گسترده دینی و مذهبی، همواره در مسیر و به‌دنبال مودت، برادری و یکپارچگی در بین امت اسلام بود، هر زمانی مسلمانان اتحاد داشتند، همواره موفق و پویا بودند و هرگاه اختلافی در امت اسلام ایجاد شده، هزینه سنگینی بابت آن متحمل شده‌اند.

صادقی در ادامه ضمن تشکر از حضور پر شور مردم ریجاب در مراسم گرامیداشت هفته وحدت، به مسائل مبتلا به روز به خصوص مواردی از مسائل قضایی مرتبط با منطقه ریجاب اشاره کرد و هشدار جدی به اخلال‌گران نظم و امنیت در منطقه داد که در سنوات گذشته با قطع گسترده اشجار باغات مردم، تیراندازی‌های کور و بعضا هدفمند، تخریب اموال مردم، سرقت و...اقدام کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با لواسان غرب خواندن ریجاب، به دلیل وجود باغات آباد و سرسبز وسیع در منطقه، در خصوص تغییرکاربری باغات و ساخت و سازهای غیرمجاز ضمن تذکر جدی به اداره‌ها و دستگاه‌های متولی با ذکر نام، آنان را در قضیه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و پیشگیری از وقوع مورد خطاب قرار داد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار