کد خبر: ۷۹۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 15 November 2019
رئیس نظام پرستاری یاسوج با اشاره به حادثه فوت نوزاد نارس در یاسوج گفت: علت فوت نوزاد نارس از سوی پزشکی قانونی تا کنون مشخص نشده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید رضا رمضانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به فوت نوزاد نارس در یاسوج گفت: در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۸ نوزاد نارس بعد از عمل جراحی مادر به علت مشکلات زمینه ای و مشکلات تنفسی  در بخش NICU  در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بستری شد.
وی خاطر نشان کرد: خدمات درمانی بیمارستان توسط تیم پزشکی و پرستاری به بیمار ارائه و در طول مدت ۲ ماه بستری، نوزاد دارای لوله گذاری از طریق تراشه(اینتوبه) چندین مرحله دچار ارست قلبی و تنفسی شده بود.
رئیس نظام پرستاری یاسوج اظهار داشت : با توجه به اینکه پزشک درخواست استفاده از دستگاه بخور برای  بیمار را داده و پرستار نیز دستور پزشک را اجرا نموده که متاسفانه به علت احتمالی نقص فنی دستگاه بخور، بیمار در تاریخ ۱۴ آبان ۹۸ دچار سوختگی 20% میشود. 

وی با بیان این که تا کنون پزشکی قانونی علت فوت بیمار را اعلام نکرده، تصریح کرد: با توجه به این که علت فوت تا کنون مشخص نشده، اما متاسفانه به پرستار تذکر کتبی  و به کمیته اخلاق پزشکی معرفی و ابلاغ مسئول بخش و مدیر پرستاری بیمارستان نیز لغو شده است اما می بایست فرصت داده می شد که بررسی ها در خصوص خرابی دستگاه که باعث سوختگی بیمار شده انجام شود و علت فوت مشخص گردد، سپس حکم برای افراد تعیین شود، بنابراین سوالاتی در اینجا مطرح است که باید مورد شفاف سازی بیشتر و دقیق تر از جانب مراجع مربوطه صورت گیرد
رمضانی در پایان افزود: هیات مدیره نظام پرستاری یاسوج مراتب اعتراض خود را به این موارد اعلام می دارد و از ریاست محترم دانشگاه خواستار پیگیری دقیق موارد رخ داده میباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار