یکهزار و ٢٥٠ فقره اسناد املاک بنیاد علوی روز پنجشنبه با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در بابلسر به مردم مازندران واگذار شد.
کد خبر: ۷۹۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 14 November 2019

مراسم واگذاری اسناد این املاک به مساحت ٧٢ هزار متر مربع از اراضی بنیاد علوی به ارزش ٣٩٦ میلیارد ریال در مسجد امام خمینی حاجی کلای بهنمیر شهرستان بابلسر برگزار شد.

در این مراسم ۱۴ نفر از اهالی منطقه بهنمیر به نمایندگی از یکهزار و ٢٥٠ نفر به صورت نمادین اسناد املاک بنیاد علوی را دریافت کردند.

رییس بنیاد مستضعفان کشور در این مراسم گفت: این زمین ها متعلق به خود مردم است که در گذشته در یک حرکت اشتباه از مردم گرفته شده و باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

پرویز فتاح افزود: هدف انقلاب نیز همین بوده که حق مردم به انها بازگردد و این فرق نظام شاهنشاهی با انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: امروز نهمین مرحله از واگذاری اسناد مازندران است که یکهزار و ۲۵۰ فقره به مردم واگذار می شود که از این تعداد بیش از٣٠٠ فقره به مردم بهنمیر تعلق دارد.

فتاح گفت: در حال حاضر در طی ٩ مرحله ١٠ هزار فقره اسناد املاک علوی متعلق به مردم مازندران به مساحت ١٢٠ هکتار و به ارزش بیش از ٣٠٠ میلیارد تومان به مردم واگذار شد.

وی تسریع کرد: تاکنون ٨٥ هزار فقره سند در کل کشور واگذار شد که هدف بنیاد مستضعفان این است تا پایان سال این روند تسریع یابد.

فرماندار بابلسر نیز در این مراسم خواستار زمین برای احداث پست برق و باشگاه ساحلی و ایجاد مرکز کمپ برای مسافران و زمین برای بیمارستان شهید رجایی شد که با موافقت رییس بنیاد مستضعفان همراه شد.

گفتنی است از سال ٩٣ تاکنون یک هزار و ۵۰۰ فقره اسناد بنیاد علوی به مردم بابلسر واگذار شد.

بازدید از طرح‌های بنیاد مستضعفان از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس بنیاد مستضعفان است.

اسناد موسوم به علوی مربوط به اراضی مسکونی، تجاری یا کشاورزی در سراسر کشور هستند که بیش از انقلاب توسط خاندان پهلوی یا وابستگان آن‌ها تصرف شده است و پس از انقلاب و دستور امام (ره) برای واگذاری به محرومین به مالکیت بنیاد مستضعفان در آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار