آقایان مسئول ! امروز وجود بیمارستان شهدا دهلران در پائین دست آبگرم سبب شده که این بیمارستان خود یک بیمار اورژانسی باشد چرا که مشکلات ناشی از وجود آبگرم سبب شده تمام وسایل الکترونیکی وتجهیزات فنی که میلیارد ها تومان هزینه آنها است آرام و پیوسته یکی پس از دیگری از دور خارج شوند ومشکلات عدیده برای بیماران ومردم شهرستان دهلران به وجود بیاود .
کد خبر: ۷۹۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ 10 November 2019

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: مقوله سلامت یکی از ضروری ترین موضوعاتی است که در همه جوامه بشتری مورد توجه قرار گرفته است و بدون شک در شرایط فعلی جهان و توسعه همه جانبه علمی در حوزه پزشکی وتجهیزات آن عدم توجه به مقوله سلامت مردم از سوی مسئولان ظلم آشکاری است و باید مسئولان سلامت در راستای خدمات دهی به مردم جامعه خود تلاش نمایند چرا که بخشی از رفاه اجتماعی مرتبط با سلامت جامعه است.

خوشبختانه در سالهای اخیر در کشور ما در حوزه پزشکی و تجهیزات آن تلاش ها و موفقیت های بسیار چشم گیری اتفاق افتاده است که این امر نشان از تلاش مسئولان ون خبگان پزشکی در بحث سلامت جامعه است و اجرای طرح تحول سلامت خود یک کارنامه بسیار درخشان برای نظام ودولت است چرا که اجرای این طرح سبب کاهش هزینه درمان برای خانواده ها بخصوص اقشار کم در آمد در پی داشته است.

اما آنچه که باید مد نظر مسئولان سلامت قرار بگیرد توسعه خدمات پزشکی در مناطق محروم و دور افتاده بخصوص استانها و شهرهای مرزی است چرا که نبود امکانات و پزشک سبب شده مردم این مناطق با مشکلات عدیده ای دست پنجه نرم کنند.

متاسفانه استان ایلام بخصوص شهرستان های آن از نبود پزشکان متخصص و کمبود امکانات در رنج هستند و رنج این مشکلات را خانواده ها و مردم این شهرستان های با پرداخت هزینه های گزاف ایاب ذهاب و تصادفات جاده ای که به قیمت جان بسیاری از خانواده ها منتج شده پرداخت می کنند.

بیش از یک سال از خراب شدن دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهدا دهلران می گذرد و بیماری این دستگاه وجود آبگرم دهلران است که سبب شده قطعات این دستگاه با مشکلات عدیده فنی مواجه شود هرچند قطعات این دستگاه چندین بار تعویض شدند ولی پس از مدت کوتاهی باز به بیماری لاعلاج آبگرم دهلران مبتلاع شده و یک سالی است که که متخصصان درمان این دستگاه ناامید شدن اند ومیلیارد ها تومان هزینه بیت المال در حال هدر رفت و فرسوده شدند در این بیمارستان است.

آقایان مسئول ! امروز وجود بیمارستان شهدا دهلران در پائین دست آبگرم سبب شده که این بیمارستان خود یک بیمار اورژانسی باشد چرا که مشکلات ناشی از وجود آبگرم سبب شده تمام وسایل الکترونیکی وتجهیزات فنی که میلیارد ها تومان هزینه آنها است آرام و پیوسته یکی پس از دیگری از دور خارج شوند ومشکلات عدیده برای بیماران ومردم شهرستان دهلران به وجود بیاود .

متاسفانه مشکلات ناشی از خراب شدن دستگاه های الکترونیکی بیمارستان شهدا دهلران سبب شده بسیاری از شهروندان علاوه بر رنج درمان در مواردی شاهد از بین رفتن عزیزان خود در تصادفات باشند اما آنچه که همه ما شاهد آن هستیم وقتی که یک بیمار به اورژانس یک بیمارستان مراجعه می کند و شرایط بیماری آن به گونه ای است که باید به صورت ارورژانسی به مراکز درمانی دیگر انتقال داده شود .

 بیمارستان شهدا دهلران  که این روزها بیمار تر از بیماران است ومسئولان سلامت استان وحتی وزارت بهداشت باید برای جابجایی حداقل بخشی از بیمارستان دهلران که در وضعیت اورژانسی قرار دارند تلاش کنند چرا که وجود برخی تجهیزات تخصصی که میلیارد ها تومان هزینه در پی داشتند به خاطر وجود آبگرم وهمجواری بیمارستان با آن سبب شده همه تجهیزات به صورت جدی آسب وارد شود.

همین امر باعث شده که بیشتر بیماران بخصوص تصادفی ها به خاطر نبود سیتی اسکن به مرکز استان یا شهرهای همجوار انتقال داده شوند و در مواردی هم عدم پذیرش بیماران از سوی مراکز درمانی باعث شده که جان بیماران با خطر جدی مواجه شود.

به طور مثال در هفته گذشته اعضای یک خانواده که برای درمان کودک خود راهی استان خوزستان بودند در مسیر خودروی آنها واژگون می شود و به خاطر شرایط حاد دو نفر از بیماران و نبود دستگاه سی تی اسکن باید به مراکز درمانی دیگر انتقال داده می شدندکه متاسفانه نزدیک ترین مرکز درمانی با امتناع از پذیرش بیمارن که با مرگ و زندگی دست پنجه نرم می کردند مواجه شدند که به ناچار از طریق رایزنی با معاون بیمارستان گلستان اهواز ،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ومشاور وزیر بهداشت زمینه پذیرش آنها تنها برای سی تی اسکن فراهم شد این در حالی است که تعمیر و جابجایی دستگاه سی تی اسکن دهلران واستقرار پزشک در این شهرستان می تواند کمک بسیاری به مردم این شهرستان داشته باشد.

حال باتوجه به گستردگی شهرستان دهلران و وجود شرکت های فراوان کارگری ، وجاده های ناایمن و فاصله زیاد تا مرکز استان مسئولان برای جابجایی و راه اندازی مجدد این دستگاه و استقرار برخی پزشکان تخصصی تلاش کنند تا مردم برای درمان رنج سفر و در به دری برای درمان نداشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
مکان یابی غلط باعث مشکلات برای مردم شده است ؟ چرا در اجرای پروژه ها از متخصصین بومی استفاده نمیشود ؟ چرا مکان مناسبی را اتتخاب نمیکنند ، نباید از رانت افزایش قیمت زمینهای اطراف بیمارستان غافل باشیم ؟،، احمال نفوذ مسولین ؟،،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار