معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خبر داد؛
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره عکس رضوی تا ۲۵ آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۷۹۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 09 November 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا محمدی با بیان این مطلب گفت: امروز آخرین مهلت ارسال جشنواره ملی عکس بود که با توجه به تماس‌هایی که از استان‌های مختلف داشتیم زمان جشنواره تا ۲۵ آبان ماه تمدید شد.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این مهلت تمدید نمی‌شود، گفت: با توجه اینکه آثار بدون فوت وقت باید داوری شود فرصت تمدید دوباره بعد از ۲۵ آبان نداریم.

 

وی افزود: امیرحسین صفرلی، محمدستاری، رسول اولیایی‌زاده، ابراهیم بهرامی، حمیدرضا گیلانی‌فر و کیا رنگ علایی داوران بخش حرفه‌ای و تلفن همراه بودند و شروین نصیری، سیدجلیل حسینی زهرایی و قدیر وقاری شورجه آثار بخش اردوهای جشنواره را برعهده دارند.

 

محمدی با اشاره به اینکه برای این جشنواره دو اردو برگزار می‌شود، گفت: برای اردو اول که هفتم آبان ماه برگزار شد، 90 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ نفر دعوت شدند، ۵۷ نفر دو روزه در چهار مسیر سرخس، کلات نادری، قوچان و نیشابور در موکب‌ها به عکاسی پرداختند.

 

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان با بیان اینکه در اردوی آخر صفر تقریباً از بیشتر نقاط کشور، عکاس در این اردو شرکت کردند که بیشترین تعداد عکاسان از اصفهان و تهران بودند، اظهار کرد: یک اردوی یک روزه همزمان با برگزاری جشنواره یعنی۱۲ تا ۱۴ آذر ماه برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: تا کنون ۲۵۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند که ۱۲۸ نفر از خراسان رضوی۳ نفر از  قم، ۱۷ نفر از تهران، ۲ نفر از چهارمحال و بختیاری، ۷ نفر از مازندران، ۱۱ نفر از اصفهان، ۱۰  نفر از فارس، ۲ نفر از کردستان و  ۹ نفر از کرمان در این جشنواره شرکت کرده‌اند که اطلاعات شهرهای دیگر تا آخر امروز مشخص می‌شود.

 

محمدی بیان کرد: کل عکس‌های ثبت شده در سایت انجمن عکاسان تا به امروز یک هزار و ۱۶۷ اثر بوده که از این تعداد ۵۵۹ عکس حرفه‌ای، ۴۷۴ عکس در بخش تلفن همراه در بخش ویژه ۱۲۲ اثر و در بخش اردو ۱۲ اثر بوده است.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه جشنواره ۱۲ تا ۱۴ آذرماه در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مجتمع امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود، عنوان کرد: در کنار جشنواره کارگاه‌های مختلفی قرار است برنامه‌ریزی شود که این کارگاه‌ها نیز در مجتمع امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود به علاوه آثار برتر در کتابی چاپ خواهد شد که امیدواریم در اختتامیه جشنواره این کتاب نیز رونمایی شود.

 

وی با بیان اینکه منتخب آثار جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه در کشورهای و استان‌های دیگر به نمایش در آمد و مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: در بخش جنبی جشنواره عکس رضوی نمایش عکس ملی زعفران نیز برپا می‌شود.

خبرنگار/ کمال حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار