امام جمعه مشهد:
امام جمعه مشهد گفت: قانون اساسی تاکید بر شفاف‌سازی در مبارزه با فساد دارد، ما نوکر و خادم مردم هستیم لذا باید نسبت به ارباب خود شفاف سازی داشته باشیم.
کد خبر: ۷۹۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 08 November 2019

به گزارش تابناک رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: فساد اقتصادی ویروس مهلکی است که جان، مال و ناموس جامعه را به تهدید کشانده و تنها به چپاول اموال عمومی ختم نمی‌شود بلکه باعث ترویج ولنگاری و بی بند و باری می‌شود و مفسد عنصر ناپاکی است که باید برای مردم مشخص گردد.

وی گفت: برخی می‌خواهند جلو حرکت مجاهدانه شفاف سازی قوه قضاییه را بگیرند آنها می‌ترسند یقه خودشان گرفته شود، آنها می‌گویند با این کار مردم ناامید می‌شوند، در حالی که برعکس این است. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مردم خوب می‌فهمند و خوب می‌بینند، یکی در جامعه هزینه صبحانه خانواده خود را ندارد، آقای فلان هر روز ماشین‌های خارجی و خانه و ویلا می‌خرد، مردم می‌فهمند جامعه دزد دارد. اگر در جامعه دزدگیر باشد مردم امیدوار می‌شوند.

وی اظهار داشت: می‌گویند باعث فرار سرمایه گذاری می‌شود که حرف بسیار غلطی است اگر سرمایه گذار می‌خواهد از راه حلال کسب درآمد کند از شفافیت هراسی ندارد، آن سرمایه‌داری که می‌خواهد با سرمایه خود شریک دزدان شود از شفافیت می‌ترسد و بهتر همان که نیاید، اما سرمایه گذار حلال خور با شفافیت می‌فهمد که سرمایه اش در امان است و دیگران دست در سرمایه وی نمی‌برند و بیشتر برای سرمایه گذاری تشویق می‌شود.

وی گفت: شفافیت، سرمایه گذار دزد را فراری می‌دهد و تمام لوایحی که شفافیت را زیر سوال ببرد، نزد مردم ایجاد سوء ظن می‌کند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: طرح اخیر برای منع پخش اعتراف متهمان از صدا و سیما یعنی حذف شفاف سازی، فردی که عامل استکبار بوده و ماموران اطلاعات سپاه وی را گرفته‌اند خبر همه جلسات کشور را وارونه پخش می‌کرد و حالا می‌خواهد افشاگری کند و عوامل داخلی خائن را معرفی کند، آیا مردم نباید آنها را بشناسند؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر شفافیت نباشد این افراد فردا به عنوان مسوول، نماینده مجلس و قوه قضاییه وارد نشوند و به کشور ضربه نزنند؟

وی اظهار داشت: مردم ما بیدارند و با بصیرت همه مسایل جامعه را می‌فهمند و دنبال می‌کنند و کشور ایران تنها کشوری است که خود مردم سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند و علت وجودی این دو امتیاز شفاف سازی است.

وی گفت: در قانون اساسی بنا بر علنی بودن دادگاه‌هاست مگر اینکه بر خلاف مصالح ملی و مروج فحشا باشد، در حکومت اسلامی باید حدود در محضر مردم اجرا شود تا مردم آدم شناس شوند و رشد سیاسی و اجتماعی آنان افزایش یابد و بدانند چه کسی می‌خواهد نماینده، رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه باشد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود از اصراف به عنوان یک آفت اجتماعی که ارکان مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد نام برد و افزود: از دیدگاه اسلام هم اصراف و زیاده‌روی و هم سخت‌گیری نفی شده است و بهترین شیوه زندگی استفاده از امکانات به قدر کفایت و متوسط است.

وی ادامه داد: امروز همه دنیای کفر دست در دست هم داده‌اند تا اسلام و پیغمبر اسلام (ص) را براندازند از این رو بر همه مذاهب اسلامی که رو به کعبه نماز می‌خوانند و بر رسالت پیامبر اکرم (ص) وحدت دارند تکلیف است با اتحاد خود جلو دسیسه‌های دشمنان اسلام بایستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار