بلوط مادر طبیعت زاگرس است

جشنواره بلوط برای اولین بار در بخش‌مرکزی‌کرمانشاه با هدف حفظ جنگل‌های زاگرس و درختان بلوط برگزار میشود.
کد خبر: ۷۹۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 04 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،نشستی به منظور برنامه ریزی جهت برگزاری همایش جشن بلوط به ریاست بخشدار مرکزی کرمانشاه و با حضور رئیس و نمایندگان ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، منابع طبیعی، محیط زیست، امور عشایر، شورای بخش و هیئت بومی محلی در محل بخش مرکزی برگزار شد.

فتحی بخشدار مرکزی کرمانشاه ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با اشاره به برنامه برگزاری جشنواره بلوط در بخش مرکزی کرمانشاه گفت : بلوط مادر طبیعت زاگرس است و هدف ما از برگزاری این جشنواره احیای درختان بلوط، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، توسعه و رونق گردشگری، احیای بازی‌های بومی محلی است که دستیابی به این اهداف تنها با مشارکت جوامع محلی امکان پذیر است.

او افزود: مشارکت مردم در هر برنامه‌ای ضامن اجرا و پایداری آن است و این مسئله در حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا مسائل مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی با زندگی جوامع محلی آمیخته است و توفیق هر نوع برنامه ­ای نیازمند مشارکت این جوامع خواهد بود.

بخشدار مرکزی با اشاره به کمپین مردمی حوزه امام زاده قاسم گفت: با مشارکت مردم و برگزاری کلاس‌های آموزشی و پیشگیری‌های به عمل آمده، برای هفتمین سال پیاپی این منطقه بدون آتش سوزی بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار