مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان:
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: «هر چند گاز طبیعی سوختی بسیار ارزان، در دسترس و پاک است که استفاده از این نعمت نه تنها رفاه را برای ما به ارمغان می‌آورد بلکه باعث رونق اقتصادی جامعه نیز می‌شود اما اگر از این سوخت با روشی درست، صحیح و بهینه استفاده نشود، می‌تواند خطراتی را برای مصرف‌کنندگان در بر داشته باشد».
کد خبر: ۷۹۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 31 October 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان، منوچهر فلاح با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی وسایل گرمایشی در آستانه‌ی فصل سرد سال اظهار کرد: «با توجه به کاهش دما و سرد شدن هوا و استفاده‌ی هموطنان از وسایل گرمایشی، احتمال حوادث ناشی از گاز گرفتگی بیشتر می‌شود».

رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز ضروری است
وی افزود: «حوادث گازگرفتگی از حوادثی است که تنها با کمی دقت می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد و برعکس، کمی بی‌احتیاطی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد».
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: «اولین نکته‌ی مهمی که مشترکان گاز طبیعی باید به آن توجه داشته باشند مطمئن بودن از درست کارکردن وسایل گازسوز است، حتماً وسایل گازسوز را در صورت معیوب بودن به متخصصین امر و مراکز مجاز تعمیر و نگهداری وسایل گاز سوز، جهت کنترل و رفع عیب بسپارید و در منازلی که از بخاری به عنوان وسیله‌ی گرم‌کننده استفاده می‌شود، اطمینان از باز بودن مسیر دودکش ضروری است».
فلاح به اهمیت نحوه‌ی اتصال قطعات دودکش اشاره کرد و گفت: «قبل از نصب دودکش با شعله‌ی کبریت یا شمع، مکش دریچه دودکش را بررسی و هنگام استفاده از بخاری با بررسی گرم بودن لوله‌ی دودکش از صحت عملکرد آن مطمئن شوید».
وی به نصب کلاهک H اشاره کرد و یادآور شد: «مشترکین گاز طبیعی باید نسبت به نصب صحیح لوله‌ی بخاری نیز توجه داشته باشند، لوله‌ی بخاری باید فلزی بوده و نباید از لوله‌های فنری (آکاردئونی) به دلیل عدم استحکام لازم استفاده کرد و لوله‌های دودکش باید به شکل صحیح و محکم به وسیله‌ی گازسوز و محل دودکش در دیوار نصب شده باشند».
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: «مشترکان باید از نصب آبگرم‌کن به‌ویژه در محیط‌های بسته از جمله انباری، آشپزخانه‌های کوچک حمام یا رختکن و همچنین استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته ازجمله اتاق خواب جدا خودداری کنند».
وی افزود: «هر چند گاز طبیعی سوختی بسیار ارزان، در دسترس و پاک است که استفاده از این نعمت نه تنها رفاه را برای ما به ارمغان می‌آورد بلکه باعث رونق اقتصادی جامعه نیز می‌شود اما اگر از این سوخت با روشی درست، صحیح و بهینه استفاده نشود، می‌تواند خطراتی را برای مصرف‌کنندگان در بر داشته باشد».
فلاح خاطرنشان کرد: «مشترکین محترم در صورت داشتن هرگونه سوالی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره تلفن اتفاقات ۱۹۴ پست امداد شرکت گاز استان کرمان تماس حاصل نمایند». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار