موسوی:
سخنگوی وزارت خارجه گفت: کمیته‌ای در راستای اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده و تصمیماتی را گرفته و در حال جمع بندی نهایی است.
کد خبر: ۷۹۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 31 October 2019

شورای عالی امنیت ملی در حال طراحی گام چهارم است

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه گفت: مسیر دیپلماسی باز است و اقدامات و تحرکاتی در این زمینه از سوی اروپایی‌ها و به ویژه فرانسوی‌ها وجود دارد و آن‌ها همچنان تلاش می‌کنند، اقداماتی را در راستای انجام تعهدات خود داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ اقدامی از سوی اروپایی‌ها مشاهده نشده است، افزود: تاکنون این تلاش‌ها به نتیجه ملموسی نرسیده است و فکر می‌کنیم کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است و در حال طراحی گام چهارم می‌باشد اگر شرایط به همین شکل پیش برود، گام چهارم را خواهیم برداشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین در خصوص سفر‌های آینده وزیر امور خارجه، خاطر نشان کرد: تحرکات دیپلماتیک میان ما و همسایگان و حتی فراتر از آن ادامه دارد، بعد از سفر به عمان و ژنو، وزیر امورخارجه، هفته‌های آینده سفر‌های فرامنطقه‌ای را در دستور کار خود دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به تحولات اخیر در عراق، اظهار کرد: ملت عراق، اجازه موج سواری از سوی بیگانگان به بهانه مطالبات مردمی را نمی‌دهند.

موسوی افزود: مردم عراق مطالباتی دارند که از طرف دولت و گروه‌های مختلف از جمله احزاب و شخصیت‌های این کشور این مطالبات به رسمیت شناخته شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه شاهد برخی اعتراض‌ها در شهر‌های مختلف کشور عراق هستیم، ادامه داد: قطعاً دولت، ملت عراق و گروه‌های سیاسی این مسائل را حل خواهند کرد، که البته از سوی برخی کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز موج سواری‌هایی صورت گرفته است که قطعاً دولت و ملت عراق اجازه دخالت را نخواهند داد.

موسوی با تاکید به رعایت اصل عدم مداخله از سوی جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی کشورها، گفت: ایران در خصوص کشور دوست و همسایه عراق نیز بر این اصل پایبند است.

او یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت عراق دارای روابط حسنه و عمیقی است و در کنار دولت و ملت عراق بوده و خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران و میهمان نوازی عراقی‌ها در اربعین امسال تصریح کرد: اربعین امسال نشان داد چگونه دو ملت در هم تنیده اند و به یکدیگر احترام و عشق می‌ورزند که البته عناصری از این تجمعات سو استفاده می‌کنند که ما این مسائل را نمی‌پذیریم و محکوم می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار