رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: از موضوع اجاره منزل جدید برای شهردار رشت باخبر بودم، اما با ۹۵۰ میلیون تومان برای اجاره موافق نیستم.
کد خبر: ۷۹۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 31 October 2019

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل حاجی‌پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یکصد و دوازدهمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت اتخاذ رویکرد انتقادی و در مقابل ارائه راهکار برای حل معضلات شهر رشت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: شورای شهر به هیچ عنوان با اجاره منزل با مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان برای شهردار رشت موافق نیست.

ماجرای اجاره منزل ۹۵۰ میلیون تومانی برای شهردار رشت چه بود؟

رئیس شورای شهر رشت بازدید میدانی خود از کارخانه کود آلی و سایت زباله سراوان در روز‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در همین جا از تمام کسانی که برای این دو پروژه تلاش کردند تشکر می‌کنم، زیرا در کنار رویکرد بیان معضلات شهری، به هیچ عنوان با مسأله رواج ناامیدی در بین مردم شهر رشت موافق نیستم.

حاجی‌پور با بیان اینکه کم‌کاری‌ها باید بیان شود و ارائه راهکار‌های مناسب برای عبور از چالش‌ها و معضلات شهر رشت نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد تصریح کرد: در چنین موقعیت حساسی همه باید به هم برای حل مشکلات شهر رشت کمک کنیم، زیرا تنها ایراد گرفتن در برخی اقدامات انجام شده هیچ سود و منفعت خاصی برای شهر رشت ندارد.

عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه توسعه کارخانه کمپوست و راه‌اندازی آن را از ضروریات و ملزومات شهر رشت خواند و تصریح کرد: پروژه توسعه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت که اعتبارات آن نیز از محل اسناد خزانه دولت تأمین شده است باید به عنوان یک اولویت در دستور کار شورا و شهرداری رشت قرار بگیرد.

سید امیرحسین علوی ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار مجدد بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام شهرداری رشت خاطرنشان کرد: در کنار انجام این اقدام خوب به عقیده بنده بحث شفافیت و ارائه گزارش عملکرد به مردم همیشه در شورای شهر رشت مغفول مانده است به طوری‌که مردم از بسیاری امور شهری کاملاً بی‌خبر هستند.

وی با بیان اینکه در مورد انعکاس اخبار و عملکرد‌های شورای شهر شهرداری رشت به مردم و شهروندان نباید حساسیت ایجاد کرد ابراز داشت: برخی انتصاباتی که اخیراً در شهرداری رشت اتفاق افتاده موجبات انتقاد و نگرانی جوانان حزب‌اللهی و سایر دلسوزان را برانگیخته است که شورای شهر رشت باید به این موضوع رسیدگی کند.

علوی با تأکید بر اینکه برخی از وی خواسته‌اند که در جلسه امروز شورای شهر رشت سکوت اختیار کرده و حرفی از اقدامات شهردار رشت نزند عنوان کرد: بنده موافق اصل شفاف‌سازی هستم، زیرا اقداماتی که اخیراً شهردار رشت انجام داده مانند نوجوانانی است که تازه فضایی در اختیار آنان قرار گرفته است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در سطح مدیریت شهرداری رشت شاهد یکسری تاخت و تاز‌ها هستیم تصریح کرد: این دست از اتفاقاتی که در شهرداری رشت رخ داده است به هیچ عنوان در شأن مدیریت شهرداری کلانشهر رشت نیست و فکر هم نمی‌کنم شهردار فعلی رشت بخواهد از خودش چنین رزومه کاری برجای بگذارد.

علوی عمل کردن مستقلانه شهردار در حوزه فعالیت مربوط به خودش را حق وی دانست و با اشاره به اینکه رفتار‌های اخیر شهردار رشت مانند نوجوانان تازه به بلوغ رسیده است، اظهار داشت: برخی‌ها به دنبال سوژه‌های تخریبی علیه بنده هستند و دائماً موضوع سه‌شنبه‌های بدون خودرو را دائما برای ایجاد یک جو روانی مطرح می‌کنند.

وی اجاره منزل ۹۵۰ میلیون تومانی برای شهردار رشت را یک تخلف دانست و با اعلام اینکه این موضوع ظاهراً بدون اطلاع شورا انجام شده است ابراز داشت: از رئیس شورای شهر رشت انتظار داریم به این موضوع مهم رسیدگی کند و در این مورد خاص باید حتماً به مردم و شهروندان رشتی پاسخ روشنی را ارائه دهد.

نایب رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تأکید بر این نکته که شورا و شهرداری در مورد شفافیت باید پیشقدم بوده و نباید از اطلاع‌رسانی به مردم هیچ ابایی داشته باشد اظهار داشت: شورا در مورد عزل و نصب‌هایی که در شهرداری رشت اتفاق افتاده دخالتی نمی‌کند از سوی دیگر جریاناتی هم قصد تخریب شهردار را دارد.

فرهام زاهد با بیان اینکه انگار قرار نیست شهر رشت روی آرامش و ثبات را به خود ببیند خاطرنشان کرد: اوضاع در شورا و شهرداری رشت در چند وقته اخیر به گونه‌ای رقم خورده است که هر مدیری که به این شهر وارد می‌شود را دچار چالش می‌کنیم و تمام اقدامات و کار‌هایی که وی انجام داده را نیز نمایشی می‌خوانیم.

وی نتیجه تمام این اقدامات تخریبی را تضعیف جایگاه شورای شهر و شهردار رشت دانست و تصریح کرد: منزلی که قبلاً برای اسکان شهردار رشت در نظر گرفته شده بود بر اساس نامه آتش‌نشانی به یکسری تعمیرات نیاز داشت از سوی دیگر در صورت تمدید قرارداد فعلی مبلغ اجاره سالانه آن ۷۲ میلیون تومان می‌شد.

زاهد با بیان اینکه مبلغ رهن منزل ۹۵۰ میلیون تومانی که هم‌اینک برای شهردار رشت در نظر گرفته شده برای شورا قابل قبول نیست عنوان کرد: تنها دلیلی که باعث رفتن نصرتی شهردار گذشته رشت شد اتفاقاتی بود که در اتاق شورای شهر رخ داد و ظاهراً همان سناریو نیز برای تخریب شهردار فعلی رشت مجدداً در حال تکرار است.

عملکرد شورای شهر رشت به هیچ عنوان قابل قبول نیست

نایب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه مجموعه عملکرد شورای شهر رشت به هیچ عنوان قابل قبول نیست خاطرنشان کرد: ما اعضای شورای شهر رشت تاکنون هیچ عملکرد قابل دفاعی از خود بر جای نگذاشته‌ایم و امیدواریم در یک سال و اندی باقیمانده از عمر شورا به خودمان بیاییم و برای مردم کاری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه بر لزوم تشکیل یک جلسه خصوصی بین تمام اعضاء شورا برای بررسی اتفاقات اخیر شهرداری رشت تأکید کرد و گفت: این جلسه باید حتماً برگزار شود و مشکلات و معضلات شهری و مدیریتی در آن به دقت مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد.

احمد رمضانپور نرگسی انجام کار‌ها و اقدامات زیربنایی در سطح شهر رشت و تسریع در روند اجرای آن‌ها را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: بنده حرف‌های زیادی برای گفتن دارم، اما معتقدم هر حرفی را نباید در هر جایی زد از طرف دیگر چنین رویکرد‌هایی مطمئناً به توسعه و پیشرفت شهر رشت نیز هیچ کمکی نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار