مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان اصفهان، زمین ساخت هفت پروژه آماده‌سازی شده است، گفت: استعداد ساخت واحدهای مسکونی در زمین‌های آماده‌شده بالغ ‌بر ۴ هزار واحد است.
کد خبر: ۷۹۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 24 October 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی با بیان اینکه در بحث آماده‌سازی زمین برای پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان اصفهان نسبت به برنامه‌ریزی‌ها جلو هستیم، اظهار کرد: در این خصوص هفت پروژه در استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است و فراخوان هفت پروژه دیگر را برای شروع آماده‌سازی به ‌زودی اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: فرآیند آماده‌سازی زمین در استان اصفهان با روال خوبی طی می‌شود، بطوری‌که هم‌اکنون آماده‌سازی زمین برای احداث چهار هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان اصفهان انجام‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص جزییات هفت پروژه‌ای که آماده‌سازی زمین در آن‌ها انجام‌شده است، اظهار کرد: در شهر «سده» شهرستان لنجان قطعه زمینی به مساحت ۷ هکتار برای احداث ۴۷۲ واحد، در فاز دوم شهر «تیران» زمینی به مساحت ۵۰ هکتار برای ساخت و احداث ۲ هزار و ۵۲۲ واحد، در شهر «نائین» زمینی به مساحت ۷.۲ هکتار برای احداث ۱۶۰ واحد، در «آران و بیدگل» زمینی به مساحت ۷.۶ هکتار برای احداث ۳۸۸ واحد، در «دهاقان» قطعه زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار برای ساخت ۱۵۶ واحد، در «خمینی‌شهر» ۷.۷ هکتار زمین برای ساخت ۲۲۸ واحد و در شهر «دولت‌آباد» ۶.۱ هکتار زمین برای ساخت ۷۶ واحد مسکونی جهت اقشار ویژه آماده‌شده است.

وی با بیان اینکه زمین هفت پروژه دیگر به مساحت ۲۶۳ هکتار با استعداد احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی آماده‌شده و در مرحله اعلام فراخوان قرار دارد، افزود: این پروژه‌ها شامل ۱۸ هکتار در دیزیچه مبارکه، ۳۳ هکتار در آران و بیدگل، ۷۵ هکتار در شهرضا، ۴۰ هکتار در باغبهادران، ۶۷ هکتار در گلپایگان، ۱۵ هکتار در کاشان و ۱۵ هکتار نیز در تیران و کرون می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی بافت فرسوده این استان، اظهار کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۶ هزار و ۶۵۰ پروانه ساختمانی صادر کرده‌ایم که از این تعداد ۱۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات بازآفرینی به بانک معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز یک مشارکت هزار و ۸۰ واحدی را در زمینی به مساحت ۵۶ هزار مترمربع در شهرستان شاهین‌شهر شروع کرده‌ایم؛ زمین این پروژه را اداره کل راه و شهرسازی اصفهان تأمین کرده و بنیاد مسکن کار احداث و ساخت واحدها را آغاز کرده است.

امیرخانی با بیان اینکه سهمیه استان اصفهان از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با احتساب شهرهای جدید ۷۰ هزار واحد مسکونی است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱ هزار واحد در شهر جدید بهارستان، دو هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید مجلسی و ۱۸ هزار واحد نیز در شهر جدید فولادشهر احداث خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار