کارآفرین نمونه شیرازی با 5 اختراع جهانی گفت: بنده نه پول می‌خواهم نه وام تنها انتظار دارم برخی مسؤولان چوب لای چرخ نگذاشته و ما را از شهرمان بیرون نکنند!
کد خبر: ۷۹۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 23 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:امیر پروش عصر در حاشیه بازدید یک هیأت آلمانی از مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای امیرکبیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع امیرکبیر را از سال 87 بدون هیچ‌گونه حمایت دولتی استارت زدیم؛ مجتمعی که در ابتدا بدین گستردگی نبود و رفته‌رفته از یک آموزشگاه ساده تبدیل به یک مجتمع بزرگ شد.

وی با بیان اینکه مجتمع امیرکبیر از سال 95 و با یک سرمایه‌گذاری کلان کار خود را آغاز کرده است، افزود: امروز مجتمع امیرکبیر در 3 استان دیگر شعبه دارد و در حال گسترش فعالیت‌های بین‌المللی است و با چندین کشور ازجمله عراق، قطر، عمان، گرجستان و... برای تبادل همکاری‌ها در حال رایزنی هستیم.

باور نمی کنند

این مخترع به حیرت خارجی ها از پیشرفت مجموعه متبوع اشاره کرد و ادامه داد: امروز وقتی عرب‌ها از مجتمع ما بازدید می‌کنند می‌گویند شما از اروپایی‌ها این کارها را یاد گرفتید درصورتی‌که اروپایی‌ها نیز از پیشرفت‌های ما انگشت حیرت به دهان دارند!

پروش خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که ایرانی‌ها می‌توانند موفق شوند و به‌عنوان یک چهره مهارتی هدف اول و آخرم این است که به جوان‌های مملکت امید دهم؛ پس‌از آن درزمینهٔ اشتغال جوانان کارکنم.

این کارآفرین نمونه کشور افزود: رسالت بنده در مجتمع امیرکبیر این است که آموزش‌های مهارتی را به جوان‌های کشورم ارائه دهم و درب این مجموعه به روی آن‌ها باز است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بنده این است که جوان‌ها به سمت آموزش‌های مهارتی بروند با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی نیز گفت: ای‌کاش یک جهاد مهارتی در کشور راه افتد.

نه پول می‌خواهم نه وام!

پروش در ادامه با ابراز نارضایتی از چوب لای چرخ گذاشتن برخی مسؤولان نیز گفت: بنده از برخی مسؤولان و نهادهای نظارتی گله‌مندم. من نه وام می‌خواهم نه پول فقط از آنان می‌خواهم بستری فراهم شود تا امثال من در ایران بمانیم و کارکنیم!

این مخترع جهانی افزود: یک کارشناس در سازمانی نشسته و کارش چوب لای چرخ گذاشتن است درحالی‌که نمی‌داند اذیت آن فرد گاهی سرمایه‌گذاری چندمیلیاردی را بر باد می‌دهد.

وی ادامه داد: بنده معتقدم که سرمایه اصلی مغز انسان است نه پول و انتظارم از دستگاه‌های نظارتی استان این است که اگر کمکی نمی‌کنند، اجازه دهند خدمات‌رسانی خود را در حوزه مهارتی انجام دهیم چراکه ما کار سالم و خوب می‌خواهیم.

پروش با بیان اینکه وقتی یک نفر مدیرکل یک دستگاه می‌شود باید حامی بخش خصوصی بوده و نگاه مهربان و پدرانه به این بخش داشته باشد، افزود: من کشور ایران را دوست دارم و نگاهم به بیرون مرزها نیست اما متأسفانه برخی دستگاه‌ها هستند که موجب می‌شوند به حاشیه برویم.

برخی تخصصشان فقط اذیت است!

سفیر فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: برخی در اتاق‌های سه در چهار نشسته و تنها کارشان آزار و اذیت تولیدکننده‌ها و کارآفرینان است!

وی ادامه داد: امروز حداقل توقع من از مسؤولان این است که مرا از استان فارس به‌زور بیرون نکنند چراکه بنده کشورم را دوست دارم باوجودآنکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خواهان بنده هستند.

پروش با بیان اینکه بنده اصلاً سیاسی نیستم و یک انسان مهارتی هستم، خاطرنشان کرد: بنده اگر نخبه و مخترع نباشم حداقل کارآفرین که هستم.

این مخترع جوان تأکید کرد: بنده معتقدم با همه تحریم‌ها ما می‌توانیم پیشرفت کنیم اگر مسؤولان نیز کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس امیر پرورش مدیر مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای امیرکبیر شیراز به عنوان بزرگ ترین مجتمع خصوصی کشور، یک جوان خلاق و کارآفرین بوده و امروز با ثبت 5 اختراع ثبت‌شده جهانی، سفیر فنی و حرفه‌ای ایران در جامعه بین‌المللی است.

پروش به‌عنوان یک مخترع و کارآفرین خلاق از بیشتر کشورهای دنیا دعوت‌نامه همکاری دارد اما علی‌رغم تمام نامهربانی‌ها و کارشکنی‌ها همچنان گمشده خود را در این آب‌وخاک جست‌وجو می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار