رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان گفت: محدودیت‌های اعتباری به هیچ عنوان از دستگاه‌های اجرایی برای انجام وظایف ذاتی آنها سلب مسئولیت نمی‌کند.
کد خبر: ۷۹۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 23 October 2019

امید حاجتی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از منابع مالی و اعتبارات کشور در سطح ملی مدیریت می شود، افزود: اینکه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی با نوشتن یک نامه و ارسال آن به استاندار بخواهند، نبود و یا محدودیت بودجه دستگاه متبوع خود را بهانه ای برای سلب مسئولیت بدانند، باید گفت که به هیچ عنوان چنین موضوعی قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ظرفیت های بسیار مناسبی در سطح ملی برای جذب اعتبارات وجود دارد، گفت: در این رابطه نیاز است دستگاه های اجرایی با تلاش بیشتری به دریافت این منابع اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: در هر صورت اگر اقدام لازم برای انجام وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی صورت نگیرد، آنها مسئول توسعه نیافتگی استان هستند.

وی گفت: از این پس یکی از شاخص های ارزیابی ادارات در خوزستان استفاده از ظرفیت های موجود در قانون بودجه است و بر اساس میزان عملکرد آنها امتیاز دریافت خواهند کرد.

او ادامه داد: به همین منظور ماهیانه در شورای برنامه ریزی، عملکردها در رابطه با اقدامات و تلاش ها برای جذب این منابع مورد بررسی قرار می گیرد.

پرداخت مطالبات عقب افتاده بخش خصوصی پیش از اقدام قضایی

حاجتی در ادامه به راهکار دولت برای تسویه بدهی دستگاه های اجرایی به اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در زمینه مطالبات بخش خصوصی با آن روبه رو هستیم، بدهی های سنوات گذشته است و این موضوع باعث صدور آرای سنگین از سوی محاکم قضایی شده است.

وی افزود: اما در سال های اخیر، دولت برای پرداخت این بدهی ها اقدام به اختصاص اسناد تسویه کرده که می تواند به کاهش این مطالبات کمک بسیار زیادی کند.

وی یادآور شد: اگر دستگاهی بدهی قطعی شده ای به بخش خصوصی داشته و او نیز به بانک و یا امور مالیاتی بدهکار باشد؛ می تواند از این ظرفیت به وجود آمده در قانون بودجه استفاده کند.

معرفی دستگاه های بی تفاوت به اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه ۳۰ پروژه شاخص استان با عنوان پروژه های اقتصاد مقاومتی تعیین شده، گفت: بعضی از این پروژه ها با موانعی رو به رو هستند که اجرای آنها را با مشکلاتی همراه کرده است.

وی افزود: در صورتی که این پروژه ها همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم کنند و دستگاه های اجرایی با بی تفاوتی با آنها برخورد کنند، نام چنین دستگاه هایی در جلسه آینده شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد آن هستیم که به موضوع سرمایه گذاری در خوزستان  توجه خاصی صورت نمی گیرد و این اهداف و برنامه ریزی های دولت را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

عملکرد ضعیف خوزستان در استفاده از اسناد تسویه خزانه

مدیرکل اقتصاد و دارایی خوزستان نیز با بیان اینکه منابع دولت در حوزه اسناد تسویه خزانه در پارسال گلوبال بوده ، گفت: باوجود اینکه دیگر استان های کشور از این ظرفیت به خوبی استفاده کردند اما متاسفانه خوزستان در این بخش عملکرد ضعفی داشته و دستگاه های اجرایی تنها موفق به جذب پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از این منابع شدند.

محسن کاویانی ادامه داد: از دستگاه های اجرایی خوزستان خواسته می شود که در این زمینه وقت بیشتری بگذارند تا با توجه به گذشت ۶ ماه از سال، بتوانیم سهم بیشتری از این منابع را به خوزستان اختصاص دهیم.

بر اساس این گزارش، مرداد امسال با اذن رهبر معظم انقلاب ، دولت جذب اسناد خزانه مربوط به قانون بودجه سال ۹۷ را تا شهریور امسال تمدید کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار