مسئول کمیته بانوان حزب جمهوریت ایران اسلامی:
عضو هیات موسس و مسئول کمیته بانوان حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: در حزب جمهوریت ایران اسلامی، زنان و مردان از حقوق برابر برخوردار می‌شوند و تقسیم مسئولیت‌ها بر اساس شایستگی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۹۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 23 October 2019

سمیه طهماسبی در آیین افتتاح حزب جمهوریت ایران اسلامی در خوزستان که شب گذشته (30 مهر) در دانشگاه فرهنگیان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروزه ما فعالیت سیاسی خود را در قالب احزاب رقم می‌‎زنیم، به گونه‌ای الگوبرداری از بزرگان دین است. اگر مفهوم امر به معروف و نهی از منکر را در گستره زندگی انسان در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد در هر زمانه‌ای وظیفه ما است که متناسب با شرایط اجتماعی و روابط سیاسی حاکم بر جوامع، به مفهوم امر به معروف و نهی از منکر نگاه کنیم.

وی افزود: تجربه به ما نشان می‌دهد هیچ امر سیاسی و اجتماعی به سامان نمی‌رسد مگر از مسیر سیاسی و دموکراسی. اگر همه ما در احزاب عضویت پیدا می‌کنیم و مشارکت سیاسی داریم، به این دلیل است که معروفی را باید ترویج کنیم و از منکری جلوگیری کنیم. با توجه به شرایط زمانی و مکانی باید از خرد جمعی و عقلانیت گروهی و تبعیت از رای اکثریت، این مهم را پیش ببریم، والا در زمانه ما راه دیگر برای تحقق معروف و از بین بردن منکر، قطعا به استبداد و دیکتاتوری ختم می‌شود، از اینجا است که از هر زاویه‌ای که به امر سیاسی بپردازیم، متوجه می‌شویم که تن دادن به پیگیری مطالبات از مسیر احزاب، راه ناگزیر و گریزناپذیر برای انسانی است که به دنبال تحقق منافع فردی و جمعی است.

عضو هیات موسس و مسئول کمیته بانوان حزب جمهوریت ایران اسلامی ادامه داد: نباید کسی به دنبال حقوق فردی و عمومی باشد و خود را بی‌نیاز از حزب بداند. البته وقتی که از حزب سخن می‌گوییم باید به این نکته توجه کنیم که هر حزبی نمی‌تواند منظور ما را محقق کند. امروزه خوشبختانه در جامعه به نوعی از شعور سیاسی برخورد می‌کنیم که از اینکه احزاب مغازه‌هایی باشند که در آستانه انتخابات کرکره‌های خود را بالا بکشند، نفرت وجود دارد. شعور عمومی به این درک رسیده است که مغازه‌هایی که در آستانه انتخابات فعالیت می‌کنند و فعالیت‌شان دو یا سه ماه دوام دارد و بعد از آن کار خود را تمام می‌کنند، ابزارفریبی بیش نیستند.

طهماسبی با بیان اینکه در حزب جمهوریت ایران اسلامی شعار برنامه محوری وجود دارد، گفت: مطالبه امروز مردم بزرگ ایران این است که احزابی شکل گیرند که اتاق فکر داشته باشند و انسان‌های بزرگی در این اتاق فکر، در موضوعات مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... اندیشه و تدبیر و مطالبات را پیگیری کنند و بتوانند با دست پر و عالمانه، منتقد قدرت باشند و اگر روزی قدرت را در دست گیرند، بتوانند با دست پر مملکت‌داری کنند. امیدواریم و اراده جمعی ما در حزب جمهوریت اسلامی بر این قرار است که این سیاست را پیش ببریم. از جمله مسائل مربوط به مطالبات زنان.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خوب است که کمیته بانوان در احزاب وجود داشته باشد؟ گفت: در این زمینه در حزب جمهوریت ایران اسلامی این موضوع بررسی شد و از آنجایی که ما در مطالبات زنان به حدی نرسیده‌ایم که مسائل مربوط به بانوان ایده‌آل باشد، در نتیجه حتما نهادی تحت عنوان کمیته بانوان حزب را شکل خواهیم داد تا اینکه تمرکز بانوان حزب در نهاد پیگیری شود، ضمن اینکه به بانوان حزب توصیه می‌شود که حتما باید در سایر کمیته‌های حزب حضور فعال داشته باشند و خوشبختانه باتوجه به نگاه هیات موسس حزب، تفکیک جنسیتی در حزب وجود ندارد و زنان از حقوق برابر با مردان برخوردار می‌شوند و این فرصت‌ها و مسئولیت‌ها براساس شایستگی‌ها و بدون لحاظ جنسیت تقسیم می‌شوند. با توجه به اینکه احزاب، چشمی به قدرت دارند امیدواریم تقسیم قدرت بر این اساس شکل گیرد.

آیین راه‌اندازی حزب جمهوریت ایران اسلامی در استان خوزستان، امشب (30 مهرماه) در اهواز برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار