حبیب الله وفایی در گفتگو با تابناک :
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: سرمایه گذاری در جهت دستیابی به آمار و‌اطلاعات با کیفیت مطلوب، از ضرورت های توسعه پایدار محسوب می شود.
کد خبر: ۷۹۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 23 October 2019

حبیب الله وفایی بمناسبت اول آبان روز آمار و برنامه ریزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:از آنجا که توسعه مستلزم برنامه‎ریزی و برنامه ریزی نیز نیازمند داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به روز است لذا سرمایه گذاری در جهت دستیابی به آمار و‌اطلاعات با کیفیت مطلوب، از ضرورت های توسعه پایدار محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد:از طرفی مدیریت در سازمان ها با توجه به تخصصی بودن شاخص‎ها، بدون ارائه آمار ثبتی و اطلاعات علمی و به‎روز امکان‎پذیر نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود:آمار با به تصویر کشیدن واقعیت‎های موجود و با خلاصه‎سازی و نتیجه‎گیری از داده‎ها در قالب گزارشات، جداول و نمودارهای تحلیلی و توصیفی متنوع، نقاط قوت و ضعف را به سرعت شناسایی کرده و با نگاهی کمّی و عددی واقعیات را منتقدانه بیان می‎کند .

 به گفته این مسئول،آمار باعث افق دید مدیران و برنامه‎ریزان نکته‎سنج را معطوف به تغییرات شاخص‎ها و اقلام آماری می‎کند.

وفایی در پایان تاکید کرد:با دانش به دست آمده از اطلاعات کمی و آماری، راه توسعه و پیشرفت و استفاده بهینه از منابع را فراهم  از اتلاف وقت و سرمایه و دوباره کاری‎ها و تصمیم‎های مبتنی بر سعی و خطا جلوگیری می‎کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار