مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی باشاره به آمار رفع هم‌پوشانی امسال در استان گفت: تا پایان شهریور ماه ۲۱ هزار و ۴۵۰ نفر رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای شده‌اند.
کد خبر: ۷۹۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 22 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر نانبخش مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته بیمه سلامت از سه تا نهم آبان ماه اظهار کرد: بیمه سلامت، بزرگترین بیمه پایه‌ای کشور بوده و ۶۱ درصد جمعیت استان و معادل دو میلیون نفر تحت پوشش یکی از صندوق‌های بیمه‌ای هستند.

وی افزود: در سال گذشته از جمعیت دو میلیونی تحت پوشش بیمه استان، هشت میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی به ثبت رسیده و در واقع به صورت میانگین، یک فرد بیمه شده در این مدت، چهار بار از خدمات بیمه‌ای بهره برده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: هم‌اکنون هفت درصد هزینه‌های درمانی استان برای بیماران خاص اختصاص دارد.

وی با اشاره به برنامه بیمه اجباری سلامت تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت دولت و بر اساس استناد برنامه ششم توسعه، بیمه سلامت مکلف به بیمه پایه درمان تمامی افراد جامعه شده است.

نانبخش با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت کشور فاقد دفترچه بیمه هستند، افزود: این میزان معادل هشت میلیون بوده و در استان نیز این رقم چهار تا پنج درصد است.

وی اظهار کرد: بسیاری از کسانی که فاقد دفترچه بیمه بودند، بیمه رایگان دریافت کرده‌اند اما با معضل هم‌پوشانی بیمه‌ای مواجه شده و برای رفع این مشکل اقدام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: فردی که می‌خواهد دفترچه بیمه داشته باشد باید آزمون توانایی مالی در پرداخت سرانه بیمه‌ای داشته و براساس دهک وزارت کار و تعاون، بیمه سلامت هیچ دخالتی در دهک‌بندی ندارد.

وی از اجرای چهار برنامه برای هوشمندسازی سیستم خبر داد و اظهار کرد: در این راستا نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز در بوکان اجرا می‌شود و از سوی دیگر سیستم تبادل الکترونیک اسناد در زمان بستری برای حذف کاغذ در بیمارستان، استحاق‌سنجی بیمه‌شدگان و نظام ارجاع نیز اجرا می‌شود.

نانبخش در ادامه با اشاره به آمار رفع هم‌پوشانی تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه ۲۱ هزار و ۴۵۰ نفر رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار