ساعاتی پیش کارشناسان هواشناسی با انتشار تصویر نقشه هواشناسی فوق که برگرفته از مدل هواشناسی اروپا است از احتمال وقوع بارش هایی سنگین در کشور خبر می دهند.
کد خبر: ۷۹۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 21 October 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با انتشار گزارشی آخرین وضعیت هوای استان را طی 72 ساعت آینده ، عبور امواج ناپایدار با احتمال افزایش ابر ، وزش باد ، وقوع رعد و برق و رگبار پراکنده پیش بینی کرده است . این در حالی است که گزارش مذکور احتمال رخ دادن این شرایط را برای ساعات بعد از طهر و عصر محتمل تر عنوان می کند.
ناپایداری ها تا روزهای پایانی هفته
گزارش هواشناسی کشوری در خصوص آخرین وضعیت هوا در کانال هواشناسی عنوان می کند : تا چهارشنبه شاهد رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شمال غرب و غرب کشور خواهیم بود و در همین مدت در استان‌های قزوین، تهران و البرز بارش پراکنده و وزش باد در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.
در ادامه آمده است : تا پایان هفته بارش متناوب باران در سواحل شمالی کشور وجود دارد و دمای هوا در شمال ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.در نقاط سردسیر شمال‌ غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست. آسمان تهران نیمه‌ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
یک گزارش غیره منتظره هواشناسی! / بارش های سهمگین در راه است؟+ تصویر
 
یک گزارش غیره منتظره هواشناسی!
اما ساعاتی پیش کارشناسان هواشناسی با انتشار تصویر نقشه هواشناسی فوق که برگرفته از مدل هواشناسی اروپا است از احتمال وقوع بارش هایی سنگین در کشور خبر می دهند.
در توضیح نقشه آمده است : در صورت محقق شدن الگوی فوق بارش های فوق سنگین و مرگبار در نیمه دوم آبان و دهه اول آذر در انتظار ایران خواهد بود .
مقصد و هدف ترکش های سنگین سیستم های سودانی غرب و جنوب غرب کشور خواهد بود و خطر وقوع سیلاب های مخرب و طغیان رودخانه های فصلی و حتی سدها دور از انتظار نیست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار