شهردار منطقه سه شیراز گفت:راه‌اندازی تراموا و اجرای برخی پروژه‌های فرهنگی و گردشگری از جمله کوی رندان، خانه نمایش، احیای چهارباغ شیراز، احیای آب رکنی و جاری شدن آن در مسیر، از جمله طرح‌هایی است که در دو گذر حافظ و عرفان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴ 21 October 2019

طهماسبی گفت: با توجه به رویکرد‌‌‌‌‌‌‌‌ شورا و شهرد‌‌‌‌‌‌‌‌اری شیراز د‌‌‌‌‌‌‌‌ر حوزه انسان محوری و نیز تاثیر این منطقه د‌‌‌‌‌‌‌‌ر حوزه گرد‌‌‌‌‌‌‌‌شگری، اجرای د‌‌‌‌‌‌‌‌و محور گرد‌‌‌‌‌‌‌‌شگری و تاریخی حافظ حد‌‌‌‌‌‌‌‌ فاصل د‌‌‌‌‌‌‌‌روازه قرآن تا د‌‌‌‌‌‌‌‌روازه اصفهان و گذر گرد‌‌‌‌‌‌‌‌شگری تاریخی عرفان حد‌‌‌‌‌‌‌‌ فاصل موزه سنگ هفت تنان تا ورزشگاه حافظیه د‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌ستور کار مد‌‌‌‌‌‌‌‌یریت شهری قرار گرفت.

ویافزود: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در حوزه انسان‌محوری، اجرای دو محور گردشگری و تاریخی حافظ و عرفان در دستور کار قرار گرفت.

مسعود طهماسبی با بیان اینکه فاز یک طراحی‌محور حافظ به اتمام رسیده و فاز دوم آن در دست بررسی است، اظهار کرد: تا قبل از سال جدید، عملیات اجرایی فاز یک این پروژه در حد فاصل خیابان نفت تا چهارراه حافظیه اجرا می‌شود.

وی در رابطه با مدت زمان اجرای این طرح‌ها، گفت: با توجه به مشکلاتی مانند تملک مسیر پروژه‌ها، نمی‌توان زمان دقیقی برای تکمیل این پروژه‌ها اعلام کرد اما در صورت تامین منابع مالی و رفع همه مشکلات، شهرداری توان این را دارد که حتی ظرف مدت دو سال این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

شهردار منطقه سه شیراز در خصوص ویژگی‌های این دو محور، خاطرنشان کرد: محور حافظ، یک محور گردشگری است که پس از اجرای کار کل محور سنگفرش می شود.

طهماسبی با بیان این که این محور ابتدا شاهد محدودیت تردد خودرو بود افزود: در نهایت این محور تبدیل به پیاده‌راه می‌شود و مسیرهای رفت و آمد جایگزین می‌شود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی تراموا در این مسیر و اجرای برخی پروژه‌های فرهنگی و گردشگری از جمله کوی رندان، خانه نمایش، احیای چهارباغ شیراز، احیای آب رکنی و جاری شدن آن در مسیر، از جمله طرح‌هایی است که در دو محور حافظ و عرفان اجرا می‌شود و به جرات می‌توان گفت که ظرفیت‌هایی در کنار این پروژه داریم که در شیراز و حتی کشور بی نظیر یا حداقل کم نظیر است.

امیدواریم این وعده های زیبا تبدیل به عمل شود و کمی از ظرفیت فرهنگی در جوار آرامگاه حافظ و سعدی استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار