هشدار جدی دانشگاه علوم پزشکی البرز درباره تهدید سلامت عمومی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به تهدید جدی سلامت عمومی در استفاده از فاضلاب برای تولید محصولات کشاورزی گفت: به دلیل بار آلودگی میکروبی و شیمیایی فوق العاده زیاد این قبیل فاضلاب‌ها، محصولات تولیدی می‌توانند دارای آلودگی‌های متعدد باشند.
کد خبر: ۷۸۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 20 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر حسین کریم به عدم جمع آوری اصولی و تصفیه فاضلاب‌های سطحی توسط شهرداری‌ها و تعلل شرکت‌های آب و فاضلاب در جمع آوری و تصفیه فاضلاب‌های شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: این تعلل منجر به رهاسازی فاضلاب در پایین دست شهرها و روستاهای استان شده است.

وی تصریح کرد: این امر ضمن آلوده کردن محیط زیست منجر به استفاده از فاضلاب خام در آبیاری مزارع کشاورزی سبزیجات و صیفی‌جات می‌شود.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه به دلیل بار آلودگی میکروبی و شیمیایی فوق العاده زیاد این قبیل فاضلاب‌ها، محصولات تولیدی می‌توانند دارای آلودگی‌های متعدد باشند هشدار داد: این امر تهدید جدی بر سلامت عمومی است.

دکتر کریم با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی البرز بنا بر رسالت  خود که  دفاع از سلامت عمومی است اظهار کرد: دانشگاه ضمن برگزاری جلسات متعدد و اعلام حساسیت این موضوع به ارگان‌های ذی صلاح  نسبت به شناسایی کشاورزان متخلف اقدام کرده  و با  صدور اخطار بهداشتی، افرادی را که به  اخطار بی توجه بودند  به مراجع  قضایی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ پرونده در شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ تشکیل و جهت پیگیری‌های بعدی به مراجع قضایی ارسال شده است.

دکتر کریم از حمایت شایسته مسئولان ارشد استانی، استاندار و  دادستان جهت رفع مشکل و برخورد با متخلفین  تشکر و بر لزوم  همراهی تمامی مسئولین ذیربط به منظور حفظ و تامین سلامت عمومی تاکید کرد.

وی همچنین افزود: با توجه به گستردگی و اهمیت  موضوع ضروری است شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب به وظایف قانونی خود در خصوص ممانعت از رها سازی فاضلاب خام (تصفیه نشده) به طور جدی عمل کنند و اداره کل جهاد کشاورزی کشاورزانی را که از فاضلاب خام برای تولید محصولات کشاورزی اقدام می‌کنند را جهت پیگیری‌های قانونی به دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
چرا مسولین به سلامت مردم توجهی نمیکنند واقعا چرا کسانی را که اهمال میکنند و.با جان مردم بازی میکنند رو به قوه قضاییه معرفی نمیکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار