مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی بوکان کم‌دوام یا بی‌دوام بوده که نیازمند مقاوم‌سازی هستند.
کد خبر: ۷۸۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 19 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمود بدلی با اشاره به اقدامات انجام شده بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در بوکان اظهار کرد: در این شهرستان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی بی‌دوام و کم دوام وجود دارد که به منظور جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار باید مقاوم‌سازی شوند.

وی با بیان اینکه انجام این کار نیازمند همکاری و مشارکت دهیاری‌ها وشوراهای روستاها است، افزود: امسال تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است در حالی که این رقم سال گذشته برابر با ۲۵۰ میلیون ریال بود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مقرر شده است هر ساله ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور بهسازی و مقاوم‌سازی شود، ادامه داد: امسال سهمیه آذربایجان‌غربی برابر با ۱۲ هزار واحد بوده که بخشی از این تعداد مربوط به روستاهای بوکان است.

وی با اشاره به اینکه امروزه مهاجرت از روستاها و شهرها به یکی از معضلات تبدیل شده است، عنوان کرد: مهاجرت در شهرها موجب بروز پدیده حاشیه‌نشینی شده و در روستاها این موضوع باعث تخریب اراضی زراعی و ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از محدوده مسکونی روستاها می‌شود.

بدلی با اشاره به لزوم همکاری دهیاران با بنیاد مسکن برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک غیراصولی اراضی تصریح کرد: انجام این اقدامات باعث بروز مشکلات بسیاری در پدیده‌های غیرمترقبه خواهد شد که باید از وقوع آنها پیشگیری کرد.

وی در ادامه از اجرای طرح هادی در ۲۱ روستای بوکان خبر داد و خاطرنشان کرد: انجام آسفالت‌ریزی در این روستاها از محل قیر یارانه‌ای انجام شده که روستاییان و دهیاران همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار