و امروز خواهر پس از 40 روز به زیارت تن بی جان و شرحه شرحه شده برادر می آید.
کد خبر: ۷۸۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ 19 October 2019

40 روز از عاشورا می گذرد و خواهر سید و سالار شهدا پس از سخنرانی در کاخ یزید و نشان دادن ناحق بودن او به جهانیان باری دیگر به کربلا آمده تا شرح ماوقع کند برای برادر.

زینب اگر چه در کاخ یزید نام امیرالمونین علی ع را در یادها زنده کرد اما امروز شبیه ترین به فاطمه زهرا س بر سوگ برادر نشسته و نمی داند این غم جانکاه را چگونه بسراید.

زینب امروز شرمنده برادر است امانت برادر رقیه 3 ساله را در شام جا گذاشته و بازگشته و امروز چقدر جای رقیه خالی است. 

اما زینب رسالت الهی خود را به خوبی انجام داده است و پس از 40 روز ماموریت الهی امروز کنار تن بی جان برادرانش می نشیند و قصه پر غصه روزهایی که گذشت را می گوید.

از جور کوفیان و کمی آنسوتر از دروازه ساعات می گوید. از زین العابدینی می گوید که سخت ترین امتحان الهی را پشت سر گذاشته است.

زینب این اسوه صبر امروز لبریز شده است امروز روز زینب است روزی که باید از تمام لحظات 40 روز گذشته برای برادر بگوید از آنهمه عذتی که با آن به کربلا آمد و تمام بی حرمتی ها که کوفیان و شامیان به حقش روا داشتند.

و حالا پس از هزار و 400 سال مردم اصفهان همزمان با سراسر کشور در سالروز اربعین حسینی با سیاه پوش کردن خیابانها به سوگ نشسته اند سوگی که نام جاماندگی بر آن نهاده اند جامانده از پیاده روی اربعین.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار