استاندار کرمان گفت: متأسفانه کانال‌های مجازی کارهایی می‌کنند که همان کارهایی است که در ابتدای انقلاب افراد خلاف نظام، منافقین و کمونیست‌ها خواستند انجام دهند.
کد خبر: ۷۸۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 18 October 2019
به گزارش تابناک کرمان، «محمدجواد فدایی» در شورای اداری استان کرمان با اشاره به اینکه «ارتقا سیستم اداری» یکی از موضوعاتی است که در شورای اداری بایدد بررسی شود؛ رضایت مردم را در گرو کارآیی سیستم اداری دانست و  سرعت عمل، استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی و نظر کارشناسان و پاسخگویی یکسان به مراجعان را از ویژگی‌های سیستم اداری کارا و پویا نام برد.

استاندار کرمان نحوه اطلاع‌رسانی را مورد توجه قرار داد و با تصریح به اینکه باید اصول خبردادن و خبرگرفتن، اظهار نظر کردن و اظهار نظر شنیدن و گزارش دادن و گزارش گرفتن رعایت شود؛ افزود: اصل حاکم بر خبردادن، علم قاطع است لذا دنباله روی از موضوعی که علم دقیق به آن نداریم، صحیح نیست.
وی نظرهای بدون علم و تحقیق، ستایش کردن و انتقاد بدون علم، تصمیم بدون برهان و ... را از پیامدهای انتشار اخبار بدون علم و آگاهی دانست و با تأکید بر اینکه باید تحقیق لازم برای صحت یک خبر داشته باشیم؛ گفت: اگر تحقیق نکنیم گزارش نادرستی دریافت می‌کنیم و براساس آن تصمیم‌گیری می‌شود و با این کار به دلیل نادانی به گروهی آسیب می‌رسانیم.
فدایی با اشاره به اینکه امروز رسم شده در شبکه‌های مجازی هر مطلبی درست یا نادرست منتشر می‌شود؛ افزود: متأسفانه بعضی سایت‌ها هم این مطالب را نشر می‌دهند؛ خبرنگاران تیترهای خلاف واقع می‌زنند و متأسفانه کانال‌های مجازی کارهایی می‌کنند همان کارهایی که در ابتدای انقلاب افراد خلاف نظام، منافقین و کمونیست‌ها خواستند انجام دهند و این کارها در ظاهر معتقد به نظام انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید با دقت، علم و آگاهی و اطمینان از صحت و اعتبار موضوع، خبر رسانی و اظهار نظر انجام شود؛ رعایت این ویژگی ها را برای اهالی رسانه و مدیران ضروری دانست و تحقیق در زمینه اعتبار منبع خبر را یک اصل قرآنی عنوان و بیان کرد: اگر اعتبار گوینده و منابع خبری بررسی نشود منجر به آسیب رساندن و ضرر جبران ناپذیر به جامعه است.
پیش از وی، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطاب به مدیران با تأکید بر اینکه به مسئولیت دینی و الهی خود عمل و در مسیر عدالت حرکت کنید؛ خاطرنشان کرد: مسیرتان، مسیر عدالت باشد اما در درون خود حقارت داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تأکید کرد: همه تلاش خود را صرف رساندن حق به حقدار کنید؛ هر چه دایره اختیارات و نفوذمان وسیع است به همان اندازه باید حقارت درون داشته باشیم تا دچار کبر و غرور نشویم و اگر در درون حقیر نشویم و در بیرون بزرگ باشیم حتماً از مسیر عدالت خارج می‌شویم.

پایان پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار