امام جمعه خوی گفت :  انعکاس جهانی فضایل و فرهنگ اهل بیت(ع) از آثار و برکات همایش بین المللی پیاده روی اربعین حسینی است .
کد خبر: ۷۸۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 18 October 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خویحجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در حطبخ های عبادی ، سیاسی نماز جمعه این هفته بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوایالهی ، با اشاره به همایش بین المللی اربعین که از اقصی نقاط کشورهای جهان حضور پیدا می کنند گفت :  این همایش بین المللی و بی نظیر همه جهانیانرا مبهوط ساخته است .

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات این همایش اظهار داشت :  موارد زیر از جمله برکات و ثمرات این اجتماع عظیم جهانی است : خنثی شدن توطئههای تفرقه افکنانه دشمنان ، انعکاس جهانی فضایل و فرهنگ اهل بیت(ع) ، بوجود آمدن انقلاب روحی در نوع زائران ، تحکیم وحدت میان دو ملت کشورهایایران و عراق ، گرایش روز افزون آزادیخواهان جهان به فرهنگ اهل بیت(ع)

تفسیر عملی چندین واژه ارزشی دین اسلام ازقبیل : ولایت ایثار، تواضع، محبت، عشق، شیـعه،اخلـاص،عـبودیت،زهد،عزت،عرفان،هنراسلامی،خلاقیت،همگرایی،ایمان،تولی و تبری

 

آثار و برکات مدارا کردن با مردم از نظر اهل بیت(ع)

خطیب در بخش دوم خطبه اول نماز جمعه با محور بحث قرار دادن برکات و ثمرات مدارا کردن با مردم موارد ذیل را از جمله این آثار برشمرد : مدارا کردن بامردم برکت است که رسول خدا می فرماید : در ملایمت فزونی و برکت است و کسی که از ملایمت محروم باشد از خیر محروم شده است.

مدارا رمز موفقیت است که امام صادق(ع) فرمود:هر کس که ملایمت داشته باشد به آنچه از مردم می خواهد دست پیدا خواهد کرد . مدارا همراه ایمان استهمانگونه که امام باقر(ع) می فرماید هر که را ملایمت قسمت شود ایمان نیز قسمت می شود و در روایت دیگر فرمود برای هر چیزی قفلی وجود دارد و قفل ایمان ملایمتکردن است.

 

 

شبهه افکنی معاندین علیه قصاص اسلامی ناشی از جهل است

شکوری در ابتدای خطبه دوم اربعین شهادت سالار شهیدان ،روز ورود جابر و اسیران کاروان حسینی به کربلا ،رحلت مشکوک حاج آقا مصطفی خمینی وروز آمار و برنامه ریزی را از جمله مناسبتهای هفته جاری برشمرد .

 

وی در ادامه با اشاره به یاوه گوییهای معاندین در فضای مجازی علیه قصاص اسلامی به ۳ مورد از شبهات در این زمینه به ترتیب زیر پاسخ داد :

جنایتی که قاتل مرتکب شده از بین بردن یک انسان است دین اسلام همان کار را بنام قصاص تکرار می کند؟

شکوری در پاسخ گفت :از بین بردن و حذف کردن افراد مزاحم و خطرناک گاهی بهترین وسیله برای رشد و تکامل اجتماع بوده و حتی این امر بصورت یکامر اصلی درآمده بطوریکه برای سالم ماندن تمام بدن عضوی که فاسد است از بین می برند و این امر در تمامی پدیده های جهان جاری است .

قـصاص حـس انتـقام جویی را بیـشتر می کنـد لـذا بایـد کارهای ناپسند را از طریق تربیت صحیح از میان برداشت .

وی درپاسخ این شبه اظهار داشت : تشریع قصاص هیچگونه ارتباطی با انتقام جویی ندارد زیرا انتقام جویی فرونشاندن آتش غضب به خاطر یک مسألهشخصی است در حالی که قصاص به منظور پیشگیری از تکرار ظلم و ستم بر اجتماع است و هدف آن عدالت خواهی و حمایت از سایر افراد بی گناهجامعه می باشد.

آدم کشی از انسان سالم سر نمی زند حتما قاتل از نظر روانی مبتلا به بیماری است و باید معالجه شود قصاص نمی تواند دوای چنین بیماری باشد

امام جمعه خوی در پاسخ تاکید کرد : حکم قصاص برای غیر افراد دیوانه است و اگر جنون و دیوانه بودن قاتل ثابت شود دیگر حکم قصاص برای او نیست .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار