وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در چهار مرز کشور در نظر گرفته شده است، گفت: این اتوبوس‌ها به صورت منظم زائران را به ستاد های معین و از آنجا به شهرهای مقصد حمل می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳ 18 October 2019

محمد اسلامی  امروز، ۲۵ مهرماه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: روند انتقال و جا به جایی زائران طبق روال عادی در حال انجام است و غیر از وقفه‌ای که در خاک عراق به علت کمبود وسیله نقلیه وجود دارد در اربعین امسال زائران با مشکل خاصی مواجه نشدند.

وی با بیان اینکه عملیات جا به جایی زائران بسیار پر حجم و با کیفیت مناسب صورت گرفت افزود: کنترل ترافیک نیز از سوی راهداری با همکاری پلیس راهور در حال انجام است و جا به جایی زائران به صورت منظم ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده و بر اساس پیش‌ بینی سفرهای رفت زائران از مرزها ، تعداد مورد نیاز اتوبوس برای بازگشت زائران آماده‌ شده است و تعدادی اتوبوس در پایانه‌ها مستقر هستند ضمن اینکه  تعدادی اتوبوس نیز در مسیر اعزام به پایانه‌ها هستند.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ گشت‌ راهداری در محورها حضور دارند و به صورت ۲۴ ساعته به زائران اربعین حسینی خدمترسانی می‌کنند.

همچنین عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالغ بر یک میلیون و 400 هزار زائر در خاک عراق حضور دارند که در سه - چهار روز آینده وارد کشور خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما، ورود 300 تا 400 هزار نفر به کشور تا پیش از اربعین است، افزود: بیشترین ورودی‌ها از مرز مهران صورت خواهد گرفت که جمعینی بالغ بر یک میلیون نفر را پذیرش خواهد کرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی، گفت: در چند روز آینده تا روز یکشنبه نقطه اوج سفر و بازگشت زائران به کشور را خواهیم داشت.

حسن‌نیا با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی بر سر راه تأمین سوخت وسایل نقلیه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه با تراکم جمعیت، زیرساخت‌هایی در پایانه‌های مرزی ایجاد خواهد شد که تا سال آینده مهیا و آماده بهره‌برداری می‌شود، این موضوع کمک بسیاری به امر سهولت در تردد زائران در سال‌های آینده خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار