مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای ۲۳ هزار و ۸۹۲ واحد خون در نیمه ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۸۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 14 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا: پژمان صالحی‌فر با اشاره به کاهش شش درصدی اهدای خون در استان در نیمه ابتدای امسال، گفت: طی این مدت ۲۳ هزار و ۸۹۲ واحد اهدای خون داشته‌ایم که نسبت به ۲۵ هزار و ۴۴۵ واحد اهدای خون در مدت مشابه سال گذشته، حدود شش درصد کاهش داشته است.

به گفته صالحی‌فر از مجموع اهداکنندگان خون در نیمه ابتدای امسال ۲۲ هزار و ۶۴۵ نفر مرد و ۱۲۴۷ نفر زن بوده‌اند که رنج سنی بیشتر آن‌ها بین ۲۰ تا ۵۰ سال است.

وی با بیان اینکه همواره تمامی گروه‌های خونی در استان مورد نیاز است، گفت: در این بین نیاز به گروه‌های خونی منفی بیش از سایر گروه‌ها است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بیشترین گروه‌های خونی اهدایی در نیمه ابتدایی امسال گروه خونی O. مثبت و A. مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اهدای خون مربوط به فصل بهار است، گفت: در میان ایام سال نیز بیشتر اهدای خون مربوط به روز‌های تاسوعا و عاشورا و شب‌های قدر است.

صالحی فر با اشاره به وجود یک ساختمان مرکزی انتقال خون در مرکز استان، گفت: مرکز دیگری موقتا در شهرستان قصرشیرین فعال شده و در سایر شهرستان‌ها نیز اکیپ‌های خونگیری بصورت ماهانه اعزام می‌شوند.

 وی با بیان اینکه اهدای پلاسما و پلاکت نیز در مراکز خونگیری استان انجام می‌شود، گفت: در نیمه ابتدای امسال ۵۶۱ واحد پلاکت و ۱۰۱۲ واحد پلاسما از اهداکنندگان دریافت شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار