سامانه همسان گزینی
مدیر درگاه همسان گزینی تبیان استان مرکزی گفت: ۶۰۰ جوان آماده ازدواج با تحصیلات دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در یک سال اخیر در سامانه همسان گزینی این استان ثبت نام کرده‌اند
کد خبر: ۷۸۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 14 October 2019

Image result for ازدواج
حجت‌الاسلام نیک‌عهد افزود: سامانه همسان‌گزینی تبیان به عنوان اولین و تنها سامانه رسمی و قانونی و فراگیر ملی ازدواج با هدف ترویج این امر مهم دینی و آگاهی بخشی به جوانان و مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام علی نیک‌عهد گفت:  ثبت نام افراد مجرد در سایت همسان‌گزینی فرصتی برای آنان  فراهم می‌کند تا زوج مناسب خود را در سطح کشور بیابند.


وی گفت: این سامانه با رویکرد زندگی پایدار و با هدف رعایت اصول صحیح همسرگزینی، انتخاب عاقلانه شریک زندگی و آموزش زوج‌های جوان برای زندگی پایدار با رعایت شئون شرعی، اخلاقی و علمی با رویکرد دینی و ترویج سنت حسنه ازدواج در میان جوانان راه‌اندازی شد.


وی اظهار داشت:  طرح ملی همسان‌گزینی در استان مرکزی  ناشناخته است و لازم است فعالیت‌های تبلیغی و آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها انجام و از ظرفیت ۶۰ دستگاه اجرایی استان برای کمک به آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان استفاده کرد.

مدیر همسان‌گزینی تبیان استان مرکزی، افزایش کیفیت ازدواج را در این طرح مهم دانست و گفت: در این راستا زوج‌ها از مشاوره پیش از ازدواج و بسته‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام نیک‌عهد، یکی از ویژگی‌های همسان‌گزینی تبیان را مورد تایید بودن این طرح از سوی پلیس فتا اعلام کرد و گفت: این تایید، نشان می‌دهد که سایت همسان‌گزینی قابل اعتماد است.

وی با گلایه از اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: این اداره کل همه ظرفیت خود را در حوزه ورزش به کار گرفته و در زمینه موضوعات اجتماعی جوانان از جمله ازدواج فعالیت چشمگیری نداشته است.

مدیر همسان‌گزینی تبیان استان مرکزی گفت: این مجموعه از داشتن یک مکان محروم است، اما ورزش و جوانان با داشتن سالن و مکان‌های متعدد از دادن یک فضا به همسان گزینی استان خودداری می‌کند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه کلیه مراحل با اطلاع و نظارت کامل خانواده‌ها و مشاوران خبره در این زمینه صورت می‌گیرد این مرکز از اطلاعات متقاضیان خود صیانت کرده و حافظ منافع آنان است.

مدیر همسان‌گزینی تبیان استان مرکزی گفت: نحوه استفاده از سامانه ملی همسان گزینی تبیان به این شکل است که افراد مجرد ساکن در استان مرکزی می‌توانند با مراجعه به دامنه http://hamsan.tebyan.net از کد معرف ۲۳۳۹۷ برای استان مرکزی استفاده کرده و ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام نیک‌عهد افزود: پس از ثبت نام پرونده متقاضیان بررسی و برای تکمیل پرونده و مصاحبه حضوری با آنان تماس گرفته می‌شود و پس از آن فرم‌های متقاضیان توسط کارشناسان ذی صلاح بررسی شده و در صورتی که موارد مناسب آنان در بانک جامع معرفان تبیان وجود داشته باشد، کار معرفی انجام می‌شود.

وی اظهارد اشت: مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تربیتی، مشاوره بالینی (افسردگی، اضطراب و وسواس) و دوره‌های آموزشی از جمله خدماتی است که در این مرکز به مراجعان ارایه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار