رئیس انجمن بوکس- شطرنج ایران و آسیا، گفت: اردوی تیم ملی بوکس شطرنج برای اعزام به مسابقات جهانی 2019 آنتالیا از 25 آبان به مدت 5 روز در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۷۸۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 13 October 2019

تابناک فارس به نقل ازایسنا:فریدون پویا با اشاره به این که بوکس شطرنج جزو اولین انجمن های ورزشی به شمار می رود که در شیراز بنیانگذاری شده است، اضافه کرد: اردوی تیم ملی بوکس شطرنج از 25 آبان با حضور نمایندگان 8 استان در خانه بوکس شطرنج ایران برگزار خواهد شد.

وی با اعلام این که مسابقات جهانی ترکیه در آنتالیا از 20 آذر ماه به مدت 4 روز برگزار می شود، افزود: 18 کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

پویا با بیان اینکه تیم ملی بوکس شطرنج جمهوری اسلامی ایران با 12 ورزشکار در مسابقات جهانی شرکت می کند، ادامه داد: اعضای تیم از استان‌های فارس، مازندران، گیلان، همدان، گلستان، البرز، خراسان رضوی و اصفهان انتخاب شده اند.

وی اضافه کرد: مسئولان فارس به خصوص استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، فرمانده سپاه ثارالله شیراز، اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در کنار مدیر کل ورزش و جوانان فارس برای حفظ و ادامه فعالیت های این انجمن در شیراز تلاش کرده اند که جای قدردانی دارد.

پویا نسبت به اهتزاز پرچم ایران در این میدان جهانی ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به مشکلات بین المللی که کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است، ورزش می‌تواند دیپلماسی ارزنده ای باشد تا همگان بدانند که ایرانیان از فرهنگی غنی و روحیه پهلوانی برخوردارند.

رئیس انجمن بوکس- شطرنج آسیا و ایران ضمن قدردانی از حمایت مدیر کل ورزش و جوانان فارس برای میزبانی شیراز و برگزاری این اردو، اضافه کرد: پیگیری جایگاه این رشته ورزشی جهانی که در شیراز برنامه ریزی و مدیریت می شود مرهون دلسوزی و زحمات ایشان است.

به گزارش ایسنا، بوکس شطرنج تنها ورزشی است که در فارس پایگاه بین المللی دارد و با 2 طلا، یک نقره و یک برنز حاصل حضور در رقابت های جهانی هند، کارنامه درخشانی داشته است.

در این ورزش رشته های شطرنج و بوکس با یکدیگر ترکیب شده‌اند. شرکت‌کنندگان در این ورزش باید هم از نظر آمادگی ذهنی و هم از نظر آمادگی جسمی در وضعیت خوبی قرار داشته باشند تا بتوانند حریف خود را شکست دهند. ماهیت این ورزش کمک به کنترل اعصاب، کاهش لغزش ها و تنش های فکری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار