یک مقام مسئول اعلام کرد؛
حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه ۲۵ تا ۲۹ مهرماه، روز های اوج بازگشت زائران از کربلای معلی خواهد بود، از پیش بینی ناوگان برای انتقال زائران خبرداد.
کد خبر: ۷۸۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 14 October 2019

مهران قربانی اظهار داشت: بررسی روند بازگشت زائران نشان می دهد سفر های بازگشت از روز گذشته آغاز شده است و بر اساس پیش بینی های انجام شده از روز دوشنبه این روند رشد قابل توجهی پیدا می کند.

وی با بیان این که ۲۵ تا ۲۹ مهرماه، روز های اوج بازگشت زائران از کربلای معلی خواهد بود، افزود: ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای از ۱۰ مهرماه زائران را به مرزهای خروجی جابه جا کرده اند که آمارها حاکی است عملکرد این ناوگان نسبت به سال گذشته ۴.۲ برابر رشد داشته است.

وی با بیان این‌که حجم بالای بازگشت زائران در روزهای اوج بیشتر از ظرفیت موجود شبکه حمل و نقلی است، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هموطنانی که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب می کنند به یکی از پایانه‌های سه شهر اندیمشک، همدان و کرمانشاه منتقل شده و سپس بر اساس مقاصد شهرهای مورد نظر از طریق ناوگان جاده‌ای یا ریلی جا به جا می شوند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سفر های اربعین را یکی از مدل‌های بی نظیر سفرها در دنیا توصیف کرد و ادامه داد:  این نوع سفر ها برنامه ریزی خاصی می طلبد که از نظر علمی به عنوان برنامه ریزی حمل و نقل با عدم قطعیت مطرح شده و تابعی از رفتارهای سفر مردم است.

وی خاطر نشان کرد: برای همه استان ها کارشناس ناظر تعیین شده است که در پایانه ها مستقر شده و به انتقاد ها و شکایات رسیدگی می کنند.

قربانی همچنین به اقدام ویژه در مرکز مدیریت راه‌های کشور اشاره کرد و افزود: عملکرد تمام ناوگان اتوبوسی با سیستم هوشمند سپهتن رصد می شود و در مواقع ضروری که نیاز به جابه جایی ناوگان است، پیامک به راننده و شرکت حمل و نقل ارسال می شود تا از توان عملکردی ناوگان حداکثر استفاده به عمل آید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار