سرپرست اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی شهرستان شوش گفت: پیگیری لازم از طریق فرماندارو اعضای شورای تامین شهرستان شوش برای تحقق مطالبات کارگران هفت تپه در حال انجام است.
کد خبر: ۷۸۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 14 October 2019

ثامر تمیمی اظهار داشت: برای رفع مشکلات و تامین مطالبات کارگران، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان شوش از هیچ تلاشی دریغ نمی شود.

وی افزود: با توجه به پیگیری مشکلات کارگران هفت تپه و تلاش فرماندار شوش ۵۰ درصد حقوق مردادماه پرداخت شد و بزودی مابقی حقوق کارگران پرداخت می شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش اظهار داشت: حفظ وحدت و آرامش، اورهال کارخانه و توجه به کشاورزی را مهمترین موضوعی دانست که کارگران باید به آن توجه کنند.

اعتراضات کارگران هفت تپه از چندی پیش نسبت به خصوصی سازی کارخانه از سرگرفته شده است. این کارگران همچنین خواستار بازگشت به کار کارگرانی شدند که از ابتدای مهرماه امسال قرارداد آنها تمدید نشده است.

کشت و صنعت هفت تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.  

جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنج هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.  

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه، در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار