در هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های کارگری مطرح شد:
رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان مرکزی گفت: خواسته اصلی کارگران هپکو و آذرآب و تمام واحد‌های واگذار شده، احیای تولید و حفظ اشتغال و تولید است
کد خبر: ۷۸۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 12 October 2019

Image result for شریعتمداری

علی زند (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی) در جلسه هم‌اندیشی روسا و دبیران تشکل‌های کارگری تعدادی از استانها کشور که با حضور  وزیر کار در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، از روش سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: استان مرکزی حدود ۱۵ سال است که گرفتار مصیبتی بزرگی به نام خصوصی‌سازی شده است که کارگران با روش و سیره انجام آن مشکل دارند. این روش مانند یک ویروس مسری خطرناک در واحدهای تولیدی رها شده و تنها راه‌حل، مهار آن و اصلاح روش است.
 
وی در ادامه خواسته اصلی کارگران هپکو، آذرآب، ماشین‌سازی، واگن پارس و تمام واحدهای واگذار شده را شامل احیای تولید و حفظ اشتغال و کار برشمرد و گفت: کارگران فعالیت واحد و رونق تولید را مقدم بر همه چیز می‌دانند. از شما، دولت و مجلس می‌خواهیم که دغدغه‌های کارگران هپکو و آذرآب را در موضوع تعیین تکلیف سهامداران برطرف کنید.
 
علی زند در ادامه با اشاره به لزوم توجه به اهلیت خریداران و سهامداران گفت: خریداران و سهامداران فاقد اهلیت و دانش مدیریتی با عملکرد خود تولید را زمینگیر کرده‌اند، انتظار کارگران این است که خصوصی‌سازی‌ها را بررسی کنید و ببینید که سرانجام تولید و کارگران آنها به کجا ختم شده است و سرمایه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را چگونه منهدم کردند، عملکرد عمده آنها مصداق بارز سخنان مقام معظم رهبری بود که فرمودند خریدند، تولید را زمینگیر کردند و ... به دنبال هدف‌هایی غیر از تولید هستند.
 
رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در ادامه سوال گفت: چرا باید به کسی که اهلیت و تخصص ندارد و فاقد دانش مدیریتی است و فقط پول دارد شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی را واگذار کنیم و با رفتار‌ها و حرکت‌هایی که انجام می‌دهند تولید را متوقف کنند و برای نظام و کارگران هزینه درست کنند و علاوه بر خسران اقتصادی باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و امنیت شغلی شوند؟
 
وی جایگاه تشکل‌های کارگری استانی خصوصا شوراهای اسلامی کار را با اهمیت خواند و گفت: قدرت تشکل‌های کارگری و شوراهای اسلامی کار براساس قانون تبیین شده و سهامداران و خریداران نیز مکلف شوند در راستای اصل سه‌جانبه‌گرایی حرکت کنند.
 
زند در بخش پایانی سخنان خود گفت: بنده تعدادی نامه به همراه دارم که تقدیم شما می‌کنم که دغدغه‌های همکاران عزیزمان در شوراهای اسلامی کار استان بخصوص آذرآب و هپکو است که از شما می‌خواهیم این خواسته‌ها را به رئیس جمهور محترم و دولت منعکس کنید.
 
وی در خاتمه خطاب به وزیر کار تصریح کرد: جناب آقای شریعتمداری چنانچه این‌بار سفر حضرتعالی به استان مرکزی قطعی شد درخواست برگزاری چنین جلسه‌ای با شوراهای اسلامی کار استان و تشکل‌های کارگری را داریم تا آنها بتوانند همه مشکلات موجود را با شما در میان بگذرانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار