جوابیه دفتر امام جمعه جیرفت در پی دعوت یک تشکل دانشجویی از او برای مناظره با مرعشی؛
دفتر امام جمعه جیرفت با صدور جوابیه ای به مجمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام کرد: محکومین فتنه صلاحیت حضور در دانشگاه را ندارند.
کد خبر: ۷۸۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 11 October 2019

در پی دعوت مجمع دانشحویان دانشگاه شهید باهنر کرمان از امام جمعه جیرفت برای مناظره با حسین مرعشی؛ دفتر امام جمعه جیرفت جوابیه ای به شرح ذیل منتشر کرد.

باسمه تعالی

مطالبه گری و عدالتخواهی همواره در صدر مطالبات مقام معظم رهبری از تشکل های دانشجویی بوده است؛ چه اواسط دهه هشتاد که در پیامی به نشست جنبش عدالت خواه دانشجویی در دانشگاه شهید باهنر کرمان «عدالت خواهی» را لب انتظار خود از دانشجویان عنوان می کنند و چه در بیانیه گام دوم انقلاب که در میان توصیه های هفت گانه کلیدی شان به جوانان، یک محور مهم اختصاص به «عدالت و مبارزه با فساد» دارد.

البته این مطالبه را امام خامنه ای از تشکل‌های دانشجویی اصیل دارند و نه تشکل های یکبار مصرف و یا تشکل هایی که به مثابه پیاده نظام احزاب در دانشگاه هایی فعالیت می کنند.

اما در خصوص دعوت یک تشکل دانشجویی از امام جمعه جیرفت جهت مناظره با آقای حسین مرعشی در جمع دانشجویان پیرامون فعالیت های موسسه خیریه مولی الموحدین ضمن تشکر از دعوت به عمل آمده نکاتی را به اطلاع می رساند: به فرموده امام خامنه ای در دیدار رمضانی سال ۹۵ خود با جمعی از اساتید دانشگاه، فرد یا افرادی که به بهانه های مختلف مانند انتخابات و امثال آن، نظام را به چالش می‌کشند، نامطمئن اند و صلاحیت حضور در دانشگاهها را ندارند.

مصداق اتم افراد نامطمئن، کسانی هستند که در سال ۸۸ به فتنه گری پرداخته و شعار “انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است” را سر دادند. فردی که سابقه محکومیت در فتنه ۸۸ را دارد، به هیچ وجه صلاحیت حضور در دانشگاه را ندارد.

لذا پیرو فرمایش امام امت، جنبش دانشجویی باید حساسیت لازم را در این رابطه داشته باشند که طرح موضوع مناظره یا هر موضوع دیگری، زمینه ای برای حضور افراد نامطمئن و فعال در فتنه سال ۸۸ در محیط باقداست دانشگاه نشود.

در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه جیرفت سوالاتی توسط امام جمعه محترم پیرامون عدمشفافیت فعالیت های موسسه خیریه مولیالموحدین در استان کرمان و نیز عدول از اساسنامه توسط اعضای این موسسه پرسیده شد، سوالاتی که باید در یک فضای منطقی و به دور از هیاهو و هوچی گری رسانه ای به آن پاسخ داده می شد، لذا اگر آقایان به سوالات مطرح شده جوابی دارند، مستدل و مستند ارائه بدهند و مسلم افکار عمومی در این باره قضاوت خواهند کرد.

ضمن اینکه به موارد تخلف و بعضا سوءاستفاده با پوشش نام خیریه توسط بعضی اعضای کارگزاران از جمله برگه ی سهامطلایی که در سال ۷۴ در این استان به مردم فروخته شد و با گذشت ۲۴ سال، نه سودی به آنان داده شده و نه اصل سهام به آنان برگردانده شده، و موارد دیگر همچون تکلیف مالی زمین های هفت باغ علوی و… نه در میز مناظره و گفتگو، و بلکه در میز محکمه و صندلی که روبروی آن دستگاه قضاست باید پاسخ داده شود.

اما در خصوص عملکرد موسسه خیریه مولی الموحدین با توجه به اینکه هم اکنون امام جمعه محترم جیرفت در سفر اربعین حضور دارند، به محض بازگشت ایشان، با فراهم شدن دو شرط زیر اعلام آمادگی برای مناظره وجود دارد:

۱- دعوت به مناظره با نامه رسمی مدیر عامل یا رئیس هیات مدیره موسسه خیریه مولی الموحدین صورت گیرد.

۲-مناظره در فضای آزاد عمومی غیر از دانشگاه (به دلیل منع حضور افراد نامطمئن در دانشگاه توسط رهبر معظم انقلاب) برگزار شود.

چنانچه شرایط فوق فراهم شد، دفتر امام جمعه جیرفت بلافاصله پس از ایام اربعین حسینی این آمادگی را دارد که از نیروهای مومن انقلابی افرادی را برای مناظره معرفی کند. لازم به ذکر است در خصوص تفکرات لیبرالی حزب کارگزاران سازندگی نیز اعلام آمادگی برای مناظره با سخنگوی این حزب وجود دارد.

و السلام علی من اتبع الهدی روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان جیرفت

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار