واعظی افزود: آنچه که مربوط به پایانه های ایرانی در مرزهای چهارگانه شلمچه، خسروی، چذابه و مهران اتفاق افتاده آنکه در هر چهار مرز ما مسئولان، مردم و استانداران کار فوق العاده ای انجام دادند، پیش بینی ما این بود که امسال نسبت به سال گذشتنه ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش جمعیت داشته باشیم اما الان تمام آمارها نشان افزایش چندین برابری پیش بینی های ما دارد.
کد خبر: ۷۸۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 10 October 2019

محمود واعظی امروز 18مهرماه در سفر به خوزستان از پایانه مرزی شلمچه و روند تردد زائران اربعین در این مرز بازدید کرد.وی در این پایانه مرزی آخرین وضعیت تردد زائران را مشاهده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

به گزارش"تابناک"؛ واعظی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران درباره آنچه برای عبور زائران اتفاق افتاد، افزود: آنچه که مربوط به پایانه های ایرانی در مرزهای چهارگانه شلمچه، خسروی، چذابه و مهران اتفاق افتاده آنکه در هر چهار مرز ما مسئولان، مردم و استانداران کار فوق العاده ای انجام دادند، پیش بینی ما این بود که امسال نسبت به سال گذشتنه ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش جمعیت داشته باشیم اما الان تمام آمارها نشان افزایش چندین برابری پیش بینی های ما دارد.

وی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده کارها به خوبی پیش می رود، اظهار کرد: پارسال در چنین روزی از سمت شلمچه ایران ۳۰ هزار نفر به عراق رفتند اما امسال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ هزار نفر عبور کردند و این قابل مقایسه نیست و طبق پیش بینی ها این رقم تا پایان امشب از مرز ۱۵۰ درصد نیز عبور می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: این حجم  از زائران خروجی را  حتی در زمان اوج هم نداشتیم؛ لذا از سوی دولت از مردم خوزستان و مسئولان و تمام کسانی که از دستگاههای مختلف آمدند و حضور یافتند و سبب شدن تا یک محیط مذهبی، معنوی و روحانی ایجاد شودف قدردانی می کنم.

واعظی یادآور شد: متاسفانه طرف عراقی برای یک چنین جمعیتی آمادگی ندارد. اکنون شاهد آنههستیم که در طی دو سه روز اخیر به ویژه امروز استاندار خوزستان در تلاش هستند تا با انجام هماهنگی های لازم از اینجا اتوبوس به سمت عراق بفرستند تا کمبودها رفع شود.

وی گفت: خوشبختانه استاندار بصره هماهنگی بسیار خوبی با ما دارد و از این بابت از او قدردانی می کنم، در سمت چذابه هماهنگی لازم نبود و لذا در تماس با وزارت کشور و امور خارجه از آنها خواستیم تا با بغداد تماس بگیرند تا راه را برای عبور زائران تسهیل کنند.

وی افزود: امسال در بخش زیر ساختی و امکانات مهیا شده نسبت به سال گذشته بهتر و بیشتر شده، البته پیش بینی نمی شد که حجم زائران بیش از سه برابر پیش بینی ها باشد.

وی اظهار کرد: امید است تمام زائران بتوانند به کربلا بروند و با سلامت و امنیت بروند و برگردند، اکثر مواکب تا پایان صفر خدمات دهی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار